Pagini

miercuri, 28 octombrie 2015

Cea mai tare distracţie

   Distracţia în ziua de astăzi nu mai trebuie căutată. Te caută ea pe tine. Dacă nu te duci tu la distracţie, cumva te găseşte ea pe tine. Prin reclame şi anunţuri, postere şi fluturaşi, prin prieteni şi cunostinţe. Există nenumărate posibilităţi, oportunităţi şi soluţii pentru distracţie, atît de multe încît cîteodată uiţi cum este să nu fii distrat. Baruri, discoteci, muzică, filme, substanţe interzise sau alcool, plăcerea gustului, senzaţii tari, hoteluri cu saună şi masaj, concerte, jocuri de copii pentru oameni mari, socializare live şi pe internet, concursuri şi petreceri, într-un cuvînt - entertainment la puterea a zecea.
   Pe la o vreme însă, după ce te-ai distrat în fel şi chip şi în toate poziţiile posibile, după ce le-ai încercat pe toate - ai ajuns la saturaţie, îţi dai seama că eşti plictisit de toate acestea şi că eşti gata pentru ceva nou şi deosebit, ceva care să fie cu totul şi cu totul dintr-o alta gamă de distracţii, ceva dintr-o altă sferă a experienţei. Şi aici vin eu să-ţi recomand o distracţie nemaiîntîlnită, una care este atît de tare încît te poate distrage de la orice fel de altă distracţie. Iată cum se procedează:
   poţi să te aşezi undeva într-o poziţie confortabilă, astfel încît să ai coloana vertebrală în poziţie verticală şi să începi să îţi observi atent propria respiraţie, să observi cum inspiri şi cum expiri. Mai devreme sau mai tîrziu, un stimul va apărea la orizont, un gînd, o senzaţie, un sunet, sau o imagine, acestea vor apărea şi te vor distrage de la obiectul declarat al atenţiei, care este respiraţia ta. Iar cînd îţi vei aminti ca ai fost distras,  atunci îţi întorci atenţia înapoi la respiraţie. Asta este tot, cel mai simplu şi totodata cel mai greu exerciţiu pe care-l poate face un om. A face 10 - 15 minute din acest lucru în fiecare zi ţi se va părea la început poate nu foarte distractiv însă cu timpul această meditaţie poate deveni o distracţie de care nu mai vrei să te desparţi.
   Ea nu reprezintă decît jocul cu propria atenţie. În mod normal atenţia ne este captată, manipulată şi comandată de stimuli veniţi din exterior şi odată cu atenţia, ne este comandat şi fluxul gîndurilor în anumite direcţii. În timpul meditaţiei se exersează controlul conştient al atenţiei de către om, în dauna controlului atenţiei noastre de către stimulii exteriori. În contextul în care lumea prezentă este populată de obiecte şi entităţi care duc o competiţie pe viaţă şi pe moarte pentru atenţia oamenilor, şi devin astfel din ce în ce mai potente în a o controla, acest exerciţiu devine esenţial pentru a păstra o anumită independenţă şi un anumit control al lumii exterioare de către individ.  
   Există mai multe versiuni ale acestei meditaţii, în care îţi îndrepti atenţia înspre diferite aspecte ale minţii şi observi filmul gîndurilor tale sau petrecerea propriilor  senzaţii, observi gîndurile venind şi plecînd, emoţiile venind şi plecînd, senzaţiile venind şi plecînd; este o formă de distracţie în care vizionezi o întreagă noua lume - lumea minţii tale. Este o lume misterioasă, cel puţin la fel de demnă de vizitat pe cît sînt o discotecă sau vreun parc de distracţii şi îţi este rezervată numai şi numai ţie şi nimănui altcuiva. Printre efectele laterale ale acestei practici se afla o rezistenţă crescută la stress, un sistem imunitar mai bun, rezistenţă crescută la durere, o stare psihologică generală mai bună, o memorie mai performantă şi opţional este probabil să realizezi nişte lucruri foarte interesante, cum este acela că tu nu eşti egal cu gîndurile tale.
   Această activitate distractivă este gratis pentru toată lumea, şi poate fi practicată informal oriunde: în autobuz, în timp ce cureţi cartofii sau faci un duş, cînd o arzi prin supermarket, cînd te scobeşti printre dinţi sau cînd te plimbi prin parc. Distracţie placută!

25 de comentarii:

  1. Articolul asta... e cumva profetic:-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu as spune ca este vorba de legea numerelor mari.
      De exemplu in lume vor exista mai multi oameni oameni care detesta din variate motive calatoria cu avionul si din acestia un anumit numar vor scrie articole despre cit de naspa e calatoria cu avionul si cum este posibil sa pice din cer si sa ajungi cu el direct pe lumea celalta. Avind un flux continuu de articole scrise pe tema accidentelor aviatice, si un flux continuu de accidente aviatice cu frecventa de 2-3 pe luna, va fi inevitabil ca unii dintre inamicii calatoriei cu avionul sa ajunga sa profeteasca picarea unui avion.

      Ștergere
  2. Nu stiu daca meditatia o putem numi ,,activitate distractiva'' deoarece trebuiesc facute niste sacrificii (post, izolare) ca sa aiva vreun efect.
    As vrea sa vad, dupa ce ai meditat in timp ce cureti cartofi, cate degete mai ai la maini !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Meditatia este la fel de sacrificiu... cum este cinismul pt tine.

      Post, izolare nu sunt sacrificii, ci bucuria suprema. Placerea adevarata este renuntarea la viciu si imoralitate.
      Activitatea meditativa este cea mai meditatie. Sa tai cartofi precum curge raul!

      Ștergere
    2. A practica "mindfulness" adica "constienta" in timp ce cureti cartofi nu contine nici un pericol. Trebuie sa fii atent la activitatea specifica de-a curata cartofii. Omul cind curata cartofi nu se gindeste la cartofi, este o activitate de mult invatata si trecuta in subconstient, facuta automatic. El ori este atenta la muzica la radio, ori discuta cu cineva in bucatarie sau se gindeste la cai verzi pe pereti, si mainile merg la fel cum merg atunci cind sofeaza sau la fel cum merg picioarele atunci cind se deplaseaza.

      A practica meditatia asta in tip ce cureti cartofi inseamna a fi atent la fiecare miscare a degetelor, la modul in care este rotit cartoful in mana, la mirosul de cartof crud, la modul in care intra lama in cartof si la forma sub care iese coaja taiata a cartofului, etc - o analiza minutoioasa a procesului de curatare.

      Este o practica sortita special sa reanalizeze comportamente automate si subconstiente si tocmai de aceea este atit de folositoare pentru a reanaliza alte comportamente automate si subconstiente, mult mai daunatoare decit curatarea cartofului, lucruri pe care le faci si nu-ti dai seama ca le faci.

      Nu stiu daca meditatia o putem numi ,,activitate distractiva'' deoarece trebuiesc facute niste sacrificii (post, izolare) ca sa aiva vreun efect.

      Nu-i nevoie nici de post si nici de izolare ca sa practici meditatia, poti sa o practici si in locuri galagioase cu multa lume. O forma clasica de mindfulness este aceea practicata in timpul mincatului, deci nu e nevoie sa tii post. Poti sa te lingi pe bot de cit de buna iti apare mincarea odata ce incepi sa fii atent la gust, miros si textura, in loc sa te gindesti la lucruri cu care iti este umplut capul de catre dracul stie ce masina de propaganda mincinoasa. Poti sa rozi la un morcov crud sa te minunezi de cit de bun este, n-ai nevoie de mincaruri sofisticate cu 30 de ingrediente si 15 mirodenii.

      Exista foarte multe preconceptii fata de meditatie, cum ca ar fi o activitate exclusiv ascetica iar aceasta este o parere gresita. Exista unele versiuni si unele practici meditative care includ ascetismul si izolarea insa nu toate o fac.

      Ștergere
    3. Pentru mine bautul de bere nu este o distractie, dar pentru majoritatea prietenilor mei este, chear pentru unii este ,,scopul lor in viata! Deci cine sunt eu sa categorisesc ce e distractiv si ce nu ?!
      Meditatia isi are originile in religie iar acolo ea nu este privita deloc ca distractie ci mai degraba un drum anevoios catre telul suprem. La budisti – iluminarea, crestinism – mantuirea ... etc.
      Scoaterea meditatiei in afarea religiei, si vorbind in termeni stiintifici de ,,beneficile‘‘ ei nu poate demostra nimeni ca ,,meditand prin parc sau in autobuz, în timp ce cureţi cartofii sau faci un duş, cînd o arzi prin supermarket, cînd te scobeşti printre dinţi‘‘ poate avea vreun efect benefic sa nu mai zic de ,,o rezistenţă crescută la stress, un sistem imunitar mai bun, rezistenţă crescută la durere, o stare psihologică generală mai bună, o memorie mai performantă‘‘.

      Ștergere
    4. Meditatia isi are originile in religie iar acolo ea nu este privita deloc ca distractie ci mai degraba un drum anevoios catre telul suprem. La budisti – iluminarea, crestinism – mantuirea ... etc.

      Despre foarte multe lucruri poti sa spui ca isi au originea in religie deoarece pe la o vremea religia incorpora medicina, filozofia, psihologia sau istoria naturala. Nu vad cum ne ajuta la ceva formularea asta. Mintuirea / iluminarea sint formele primare de filozofie existentialista; in timp ce eu o rejectez pe cea crestina din cauza ca incearca sa rezolve conflictul existential cu ajutorul unor inventii gen d-zeu sau viata dupa moarte, cea a budistilor este o practica psihologica fara legatura cu supranaturalul, care vizeaza modul in care un om percepe propriile emotii si sentimente.

      ei nu poate demostra nimeni ca ,meditand prin parc sau in autobuz

      Asta ca nu poate demonstra nimeni X, nu este o afirmatie stiintifica. Exista studii facute totusi cu toate rigorile stiintifice, cu grup de control si celelalte si care demonstreaza ca practica meditatiei are efectele pe care le-am listat eu acolo, si in jos-ul articolului la care am lasat link in text sint listate studiile respective, odata cu revistele de stiinta in care au fost publicate.
      Cine nu crede n-are decit sa verifice dupa alte studii, desi n-ar trebui sa fie de mirare faptul ca o atentie sporita la propriile perceptii si emotii (care sint informatie despre relatia organismului cu mediul) reprezinta un plus la gradul in care organismul se adapteaza la mediu.

      Ștergere
    5. Scoaterea meditatiei din religie = pt cei prosti al caror scop in viata e rezistenţa crescută la stress, un sistem imunitar mai bun, rezistenţă crescută la durere, o stare psihologică generală mai bună, o memorie mai performantă etc.
      Un om autentic se sterge la fund cu toate astea... si se mai sterge la fund si cu faptul ca se sterge la fund :))

      Ștergere
    6. Eu nu am contestat niciodata efectele benefice ale meditatiei, si nici nu le contest. Eu nu am fost de acord ca alimentatia nu are nici rol in efectele benefice ale meditatiei. In link dat de tine despre meditatia in timp ce mananci era vorba de savurarea unui mar dar in cazul cand mananci o bucata de ceafa de porc la ceaun prajita in untura cu varza murata, ce zici ? mai are vreun efect benefic meditatia?
      Omul se afla intr-o stare de sanatate optima atunci cand vibratia lui are loc la frecvente cat mai inalte. Sunt studii care ne arata ce categorii de alimente au o vibrație mai inalta decat altele.

      Ștergere
    7. dar in cazul cand mananci o bucata de ceafa de porc la ceaun prajita in untura cu varza murata, ce zici ? mai are vreun efect benefic meditatia?

      Meditatia reprezinta exersarea anumitor cimpuri de neuroni, a anumitor zone de pe cortex, si asta se face in timp ce mananci untura cu varza sau in timp ce mananci telina si patrunjel, sau in timp ce alergi sau chiar fumezi. N-are legatura exercitiul psihologic cu ce mincare mananci, si daca este o mincare sanatoasa sau nu. Efectul meditatiei este unul iar efectul activitatii specifice asupra careia meditezi, este altul.

      Omul se afla intr-o stare de sanatate optima atunci cand vibratia lui are loc la frecvente cat mai inalte. Sunt studii care ne arata ce categorii de alimente au o vibrație mai inalta decat altele

      Arata-mi si mie un astfel de studiu, care masoara vibratia oamenilor si pe aceea a mincarurilor. Sint curios.

      Ștergere
    8. Site-ul original http://www.disinformazione.it/energia_vibrazionale_alimenti.htm
      Traducerea in romana
      http://informatiicenzurate.blogspot.de/2013/12/biofizica-alimentelor.html

      Ștergere
    9. Acela nu este un studiu stiintific. Ba inca este un exemplu clasic de pseudostiinta adica un text in care terminologia stiintifica este amestecta cu tot felul de teorii fanatsmagorice in asa fel incit sa dea impresia ca ar fi stiintifice.
      Faptul ca mincarea degradata, trecuta de termen, si cea ultraprocesata nu-s bune pentru om nu are nevoie de demonstratii cu stiu eu ce radiatii, pai si omul primitiv stia dupa miros ca cel mai bun aliment e cel proaspat, nu cel trecut de 1 luna - ce mama dracu' - asta o stie orice taran, fara contor Geiger, si fara sa stie sa scrie sau sa citeasca.
      Apoi fotografiile din acel articol se pot face si obiectelor neinsufletite precum cele de metal si daca frumusetea pozelor e un criteriu de comestibilitate, ar trebui sa ne apucam sa mincam surubelnite si chei.

      Mancand o fructa noi absorbim radiatia spectrului solar si probabil si pe cea telurica si cosmica. Senzatia de bine pe care o simtim in regiunea stomacului se datoreaza tocmai acestui cumul de radiatii (inmagazinate in planta)

      Ia spune, cum ai determina tu daca aceasta afirmatie este adevarata sau este falsa? Daca eu spun ca senzatia de satietate este provocata de substante chimice din fructa si nu de radiatiile inmagazinate in planta? Ar trebui sa luam 5 mere proaspete si 5 mere de 4 luni (care au radiatia zero ), tinute la siloz, si sa vedem daca unele ne satura mai bine decit celelalte, nu-i asa? Sau cum?
      ----------------------------------------------
      Ca sa intelegi ce este bine sa maninci este bine sa stii ca noi sintem genetic identic cu stramosii nostri de acum 150 000 - 10 000 de ani si ca cel mai bine stomacul nostru tolereaza mincarea pe care o mincau ei. Totusi stomacul nostru este destul de adaptabil; pe la o vreme, pe cind era o era mai glaciara, meniul unora dintre Homo sapiensi continea pana la 50% carne si inca mai existau eschimosi in epoca moderna care mincau in acest stil si traiau bine mersi.
      Desi concluziile la care ajunge nu-s tocmai rele, articolul ala este plin de bullshit, de la inceput pana la sfirsit. Asta cu vibratia cartofului copt si cu vibratia mararului este o bazaconie totala. Crezi ca exista asemenea vibratii si in cazul meniului hienelor si a vulturilor, care se hranesc cu cadavre si carne infestata de viermi?

      Ștergere
    10. exersarea anumitor cimpuri de neuroni.... presupune ca respectivii neuroni pot functiona in regimul respectiv!!
      Ei, bine, NU POT FUNCTIONA mancand ceafa de porc.

      De altfel, Efectul meditatiei este limitat de efectul activitatii specifice asupra careia meditezi.
      Sunt convins ca o sa fii de acord ca a medita asupra infinitului spatiului e cu totul altceva decat a medita asupra gustului de telina si patrunjel!

      'daca frumusetea pozelor e un criteriu de comestibilitate, ar trebui sa ne apucam sa mincam surubelnite si chei'
      Asta e pseudologica. A fi benefic mancarii e suma criteriilor: comestibilitate, disponibilitate, prospetime, frumusetea pozelor etc.

      Da, exista asemenea vibratii si in cazul meniului hienelor si a vulturilor, care se hranesc cu cadavre si carne infestata de viermi.
      Cel mai plastic mod de a spune asta face apel al reincarnare: mananci ca un porc, renasti ca un porc :)

      'Senzatia de bine pe care o simtim in regiunea stomacului se datoreaza tocmai acestui cumul de radiatii (inmagazinate in planta)'
      Nu are pretentia de a fi studiu stiintific. Ci de a expune frumos si convingator unele lucruri... d-aia foloseste expresii cu aura savanta: vibratii, teluric etc.

      In alta ordine de idei, 'stiintific' se poate referi la stiintele alternative, cu centri energetici... alte alea.

      Ștergere
    11. Sunt convins ca o sa fii de acord ca a medita asupra infinitului spatiului e cu totul altceva decat a medita asupra gustului de telina si patrunjel!

      Adica este cumva superior sa meditezi asupra infinitului spatiului decit asupra patrunjelului? Unul dintre scopurile meditatiei este chiar a evita astfel de calificari.
      Patrunjelul si telina se mananca undeva in cadrul infinitatii spatiului. Este o perspectiva umana ca una ar fi mai importanta sau mai demna de analizat decit cealalta, deoarece una ne este foarte familiara iar cealalta ba. Pentru un observator imaginat care nu are cunostinta nici de una si nici de cealalta crezi ca ar fi posibile astfel de judecati? Poate lui i s-ar parea ambele subiecte la fel de interesante.

      Nu are pretentia de a fi studiu stiintific. Ci de a expune frumos si convingator unele lucruri... d-aia foloseste expresii cu aura savanta: vibratii, teluric etc.

      Nu e problema ca ar expune frumos vreun lucru, este vorba ca sint scrise lucruri neadevarate acolo, iar acelea nu sint frumoase deloc.

      In alta ordine de idei, 'stiintific' se poate referi la stiintele alternative, cu centri energetici... alte alea.

      Acele stiinte alternative daca nu verifica testul exprimentului si rigoarea limbajului stiintific nu sunt stiinte sint doar ipoteze fantastice. Se face ca inca mai cunosc fizica destul de bine iar acel text abunda de fantasmagorii. Nu este necesar sa exprimi propozitii stiintifice intr-un mod neinteligibil pentru populatia generala sau complet lipsit de poezie; Carl Sagan de exemplu adeseori amestreca poezia cu stiinta insa fara a amesteca aberatiile cu stiinta.

      Ștergere
    12. Ne-am cam abatut de la subiect ... si bagi hienele si crocodili in ecuatie. Trebiue luat in considerare faptul ca tubul digestiv uman nu este la fel cu cel al erbivorelor, carnivorelor ... In esenta codul genetic este un set de instructiuni pentru crearea proteinelor. O proteina este formata di 20 de aminoacizi , dintre care 12 sunt produsi de organism, dar 8 acizi esentiali trebuie luati din surse externe. Printr-o alimentatie echilibrata putem sa ne mentinem frumosi si sanatosi !!!

      Specialistii ne recomanda sa mancam orice ne place, deoarece placerea activeaza gene pozitive. Acelasi lucru se poate spune si despre activitatile pe care le practicam, daca ne face placere este benefic! Daca meditatia ne face placere atunci este benefica.

      Ștergere
    13. Specialistii ne recomanda sa mancam orice ne place, deoarece placerea activeaza gene pozitive. Acelasi lucru se poate spune si despre activitatile pe care le practicam, daca ne face placere este benefic!

      Inca de pe vremea lui Buddha sau a lui Diogene se cunostea ca nu tot ceea ce este placut este benefic. Eu iti spun ca nu exista lucruri care sint absolut bune sau altele care sa fie absolut rele. Ceea ce astazi poate fi bun, maine poate fi rau si ceea ce astazi iti produce daune poate sa-ti aduca mari beneficii in viitor.
      Un exemplu clasic este cu jucatorul de fotbal care a avut un accident de masina si si-a rupt un picior, astfel terminandu-i se cariera de fotbalist. Dupa vreo luna si ceva, toata echipa lui s-a prabusit cu avionul cu care se ducea la un meci si au murit toti. Acesta a scapat.
      Sexul produce placere, vezi bine - insa foarte multe femei au murit de-a lungul istoriei din cauza nasterilor cu complicatii si foarte multi oameni din cauza anumitor boli care se iau in urma contactului sexual. Ca sa vezi ceea ce este bun pentru tine trebuie sa gindesti in spatele placerii si in spatele durerii. Placerea este un mecanism dezvoltat de evolutie si acestuia nu-i pasa de tine ca individ, si nu-i pasa de ce-i benefic pentru tine ca individ, nu-i pasa de nimic deoarece nu-i o entitate ginditoare.
      Cit despre povestea cu genele, unele sint activate de anumite comportaente care ne aduc placere insa alte comportamente aducatoare de placere, precum mincatul de dulciuri peste anumite limite activeaza expresia unor gene astfel incit ajungem obezi sau diabetici. Eu n-as avea incredere in acei specialisti pe care-i mentionezi tu insa bine... eu nu am incredere in nimeni deoarece am incredere in faptul ca toti sintem supusi erorii.

      Ștergere
    14. De fapt, binele si placutul sunt cai antagoniste.
      Explicat absolut inegalabil de Nachiketa si Yama, zeul mortii.

      'Eu iti spun ca nu exista lucruri care sint absolut bune sau altele care sa fie absolut rele.'

      Nu-i adevarat! Iti spun eu ca exista. Meditatia de exemplu este absolut buna :)
      A... ca poti improviza tu un punct imaginar de vedere din care e mai putin buna (de ex, dpdv al raului din lume, meditatia e un lucru rau, pt ca scade raul)... ar fi doar un exercitiu de sofism.
      Din simplul fapt ca majoritatea lucrurilor nu sunt absolut bune sau absolut rele nu rezulta ca nu exista nimic absolut bun sau absolut rau.
      As tinde totusi sa achiesez ca nu pare a putea exista ceva absolut rau... pt ca 'absolut' si 'rau' sunt cam incompatibili prin antonomie :)

      Faptul ca ai incredere in faptul ca toti sintem supusi erorii... este un lucru absolut bun :)
      a vedea ceea ce este bun gindind in spatele placerii si in spatele durerii... este iar un lucru absolut bun:)

      Ștergere
    15. De fapt, binele si placutul sunt cai antagoniste.

      N-are cum; nu conteaza ce zice zeul mortii; placutul si neplacutul sint mecanismele care au evoluat pentru a ne ghida comportamentul inspre supravietuire, ele functionau chiar satisfacator in mediul nostru primordial, problema cu ele in prezent este ca mediul e prea diferit de cel initial si din cauza asta apar foarte multe erori. Totusi raman destule activitati placute si benefice in acelasi timp - putina miscare prin padure de exemplu.

      Nu-i adevarat! Iti spun eu ca exista. Meditatia de exemplu este absolut buna :)

      Nu este bine sa fii constient de propria relatie cu mediul non stop, ba chiar este daunator. In cea mai mare parte a zilei trebuie sa stai angajat in starea numita "flow", aceea in care te contopesti cu activitatea pe care o executi. Fiecare dintre aceste doua ipostaze psihice are utilizarile ei si locul ei in viata omului.

      Din simplul fapt ca majoritatea lucrurilor nu sunt absolut bune sau absolut rele nu rezulta ca nu exista nimic absolut bun sau absolut rau

      Nu, nu rezulta, insa de unde stii tu ca aceasta idee pe care o urmaresti cu dedicatie - absolutul - chiar este reprezentata in realitate? Poate ca o fantasmagorie, poate ca este o eroare a limbajului nostru sau poate ca nu avem cum sa cunoastem daca exista ceva absolut sau nu. De ce este atat de important sa crezi ca exista nu bine absolut, si de ce nu este bun binele relativ, sau partial? Cum stii tu ca atunci cind iti doresti sa existe un bine absolut nu faci un lucru rau?
      Mai ales atunci cind peste absolutisme dai inevitabil atunci cind consideri un singur punct de vedere, iar peste relativisme dai inevitabil atunci cind consideri mai multe puncte de vedere?

      Ștergere
    16. Apreciez ca ar fi indicat sa suprimi si dihotomia intre cele asa-zise doua ipostaze psihice.
      In realitate, e ca yin si yang... par 2, dar sunt, in realitate, doar 2 moduri de manifestare ale ceva mai profund :)
      Nu imi pare deosebire intre a fi constient de propria relatie cu mediul non stop... si a sta angajat in starea numita "flow", aceea in care te contopesti cu activitatea pe care o executi.
      Both are the truth.
      In amandoua nu exista falsul sine:)

      Ștergere
  3. Nu exista meditatie cu ceafa de porc... asa cum nu exista meditatie fara creier.

    Desigur, autorul blogului poate parasi planul realitatii... si sa sustina ca poti medita si facandu-ti operatie pe creier :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. . si sa sustina ca poti medita si facandu-ti operatie pe creier :

      Nu vad de ce nu. Creierul nu contine receptori de durere. Poti sa folosesti doar un anestezic local si sa meditezi in timp ce doctorul iti umbla cu laserul prin creier. Presupun ca stii ca neurochirurgii umbla cu tot felul de insturmente prin creierele paccientilor in timp ce acestia sint constienti.


      Ștergere
    2. Ma deranjeaza f tare acest raspuns!!!!
      Evident ca am folosit eminamente plastic expresia de a face operatie pe creier.

      Cred ca mai natural era daca ziceam de meditat in timpul ce dentistul scoate masele :))

      Atac ca vei sustine ca se poate medita indiferent de imprejurare.
      O dovada, ti-am zis, e, par ex, necesitatea imprejurarii de a dispune de un creier :))
      Cu siguranta ca elementul creier nu e singurul ingredient a face posibila meditatia!
      Sau, sa nu vbim neaparat de 'posibila' ().... dezirabila!

      Ștergere
    3. Cred ca mai natural era daca ziceam de meditat in timpul ce dentistul scoate masele :))

      Daca cauti pe net ai sa vezi ca sint unii care fac exact acest lucru, ca sa poata tolera durerea mai usor. Durerea este atat de dureroasa, pentru ca la fel ca cele mai multe senzatii simple, capteaza, concentreaza si monopolizeaza atentia, deci este evident ca managementul durerii implica managementul atentiei.

      Atac ca vei sustine ca se poate medita indiferent de imprejurare.

      Exista variate practici de meditatie, unele pentru secenarii si situatii specifice si altele care se preteaza la orice situatie. Trebuie sa ne fie fie frica sa ne gindim intr-un anumit fel la anumite lucruri cind noi nu stim de fapt ce s-ar putea intimpla in acest caz, desi avem o banuiala destul de tare ca nu are sa se intimple nici o catastrofa?

      Ștergere
    4. Exista variate practici de meditatie, unele ...care se preteaza la orice situatie.
      Orice situatie???

      Ca si in situatia patrunjelului... nu vbim in aceiasi termeni!!
      E ca koanul ala cu: E cainele Buddha? In prima zi: raspuns NU. A doua zi, la aceeasi intrebare, raspuns DA.
      Sau invers... tot aia :))))))))))

      Din diverse perspective, e si acelasi lucru patrunjelul cu infinitul... si totodata sunt si diferite!

      Desigur, cineva f cool ar putea spune: 'pt mine absolutul si patrunjelul is totuna'.
      Si ar avea mai multa dreptate decat cineva mai putin cool, caruia ii par diferite patrunjelul si absolutul :)

      Ștergere
    5. Exista variate practici de meditatie, unele ...care se preteaza la orice situatie.
      Orice situatie???


      Desigur. Exista vreun subiect asupra caruia este interzis sau imposibil sa meditezi? (nu neaparat in sensul budist, ci in sensul general al meditarii asupra vreunui lucru.)

      Ștergere