Tot nu m-am săturat să vorbesc despre moralitatea creştină, deoarece mi se pare absurd modul în care religioşii au deturnat setul de reguli de comportament evoluat prin selecţie naturală şi apoi prin selecţie culturală, numit moralitate şi şi l-au asumat ca şi când ar fi avut vreo atribuţie în generarea lui.
Singura atribuţie pe care au avut-o şi încă o au religioşii este aceea de-a stagna evoluţia continuă a moralităţii şi o vor face în continuare, în conformitate cu cărţile lor sfinte care datează de pe vremea când era moral să omori cu pietre o femeie care a fost violată (deoarece îşi dezonorase familia).
Recunosc - morala mea ateistă, învăţată de la părinţii mei şi apoi rafinată de lecturile de psihologie evoluţionistă, psihologie socială, sociobiologie, antropologie, filozofie şi alte nenorociri din astea care se intersectează din părţi cu Biblia, mă face să mă gândesc că şi teologii fac parte din aceeaşi specie cu mine, că au familie, copii, că trebuie sa-i întreţină pe aceia, că poate au fost îndoctrinaţi şi ei cu religia creştină atunci când erau copii, că poate părinţii lor le-au spus că e bine să-i slujească lui Dumnezeu, că poate chiar dacă acum nu mai cred, nu mai au cum să iasă de pe drumul pe care au apucat-o din cauză că s-ar sinucide social, că sunt la fel de mamifere ca şi alţii şi că mai bine ar muri decât să devină din teolog cerşetor, că poate nu am eu dreptul de-a decide destinul lor, şi aşa mai departe...
Mare noroc au că nu m-am născut în vreo cultură echivalentă cu cea a Evului Mediu (acolo unde vor să ne aducă ei), că de iute la mânie, sunt iute! Cum prind ţânţarul că mă suge de sînge, cum îl pleznesc. N-aş fi avut nici o milă pentru ei.
Şi când îi văd cum mint de rup pe seama moralei creştine care e venită de la Dumnezeu, tot sper că în viitorul îndepărtat, ipocrizia de acest tip va fi măcar amendată. Măcar amendată la nivel social.
Ei când spun asta, contrazic primele versete din scriptura aia nenorocită a lor, n-au cum să nu le fi citit:
Geneza 3:1 Şarpele era mai şiret decât toate fiarele câmpului pe care le făcuse Domnul Dumnezeu. El a zis femeii: "Oare a zis Dumnezeu cu adevărat: "Să nu mâncaţi din toţi pomii din grădină?"
Geneza 3:2 Femeia a răspuns şarpelui: "Putem să mâncăm din rodul tuturor pomilor din grădină."
Geneza 3:3 Dar despre rodul pomului din mijlocul grădinii, Dumnezeu a zis: "Să nu mâncaţi din el, şi nici să nu vă atingeţi de el, ca să nu muriţi."
Geneza 3:4 Atunci şarpele a zis femeii: "Hotărât, că nu veţi muri:
Geneza 3:5 dar Dumnezeu ştie că, în ziua când veţi mânca din el, vi se vor deschide ochii, şi veţi fi ca Dumnezeu, cunoscând binele şi răul".
Geneza 3:6 Femeia a văzut că pomul era bun de mâncat şi plăcut de privit, şi că pomul era de dorit ca să deschidă cuiva mintea. A luat deci din rodul lui, şi a mâncat; a dat şi bărbatului ei, care era lângă ea, şi bărbatul a mâncat şi el.
Aşa, stimaţi atei şi nestimaţi creştini (deoarece nu ştiţi ce scrie în Biblie) a intrat omul în posesia moralităţii (creştine sau nu). Prin interacţiunea complexă dintre şarpe, pomul cunoştinţei, şi Eva, şi în ciuda lui Dumnezeu, care a lăsat instrucţiuni precise care stipulau că omul nu are voie să cunoască ceea ce este bine şi ceea ce este rău, adică să fie moral.
Cum poate să spună cineva că moralitatea vine de la Dumnezeu, când moralitatea vine, conform religiei creştine dintr-un pom, la sugestia unui şarpe, prin pofta femeii şi în ciuda lui Dumnezeu? Iar Dumnezeu a fost atât de înciudat pentru acest fapt încât i-a izgonit din Eden pe Adam şi Eva şi i-a pedepsit crunt până la a n-şpea speţă pe copiii lor.
Asta până cînd i-a venit ideea strălucită de-a trimite pe Sfântul Duh pe pământ ca să o anunţe pe Maria că, vrând-nevrând o să facă sex cu el, pentru a-l concepe pe Hristos, care ulterior va fi torturat şi sacrificat pentru păcatul inexistent al Evei, inventat de Dumnezeu, deoarece Eva nu avea cum să păcătuiască în lipsa simţului moral.
Ce păcat că Dumnezeu n-a mâncat şi el din acel copac, probabil are alergie la vegetale. Că dacă mânca poate găsea şi el o soluţie mai bună decât torturarea unui nevinovat pentru nepăcatele altor nevinovaţi. Chiar daca aş da cu zarul tot aş ajunge la nişte soluţii mai morale decât acelea la care ajunge dumnezeul creştinesc.
Lăsând aceste absurdităţi deoparte, pe care teologii le promovează ca şi când ar avea vreo valoare afară de cea umoristică, stau şi contemplu situaţia în care singurul mod de acţiune al unui ateu împotriva regilor absurdului sunt doar nişte cuvinte, deoarece moralitatea mea ateistă îmi zice că libertatea de exprimare este sfântă (ca şi blasfemia dealtfel) şi îmi imaginez cum m-ar fi pregătit la foc mic teologii acum vreo 300 de ani pentru ceea ce spun, teologând teologic dacă e bine să mă pună la pripon, la rotisor sau la cazan.
Clar nu există Dumnezeu drept - asta nu e dreptate!
Singura atribuţie pe care au avut-o şi încă o au religioşii este aceea de-a stagna evoluţia continuă a moralităţii şi o vor face în continuare, în conformitate cu cărţile lor sfinte care datează de pe vremea când era moral să omori cu pietre o femeie care a fost violată (deoarece îşi dezonorase familia).
Recunosc - morala mea ateistă, învăţată de la părinţii mei şi apoi rafinată de lecturile de psihologie evoluţionistă, psihologie socială, sociobiologie, antropologie, filozofie şi alte nenorociri din astea care se intersectează din părţi cu Biblia, mă face să mă gândesc că şi teologii fac parte din aceeaşi specie cu mine, că au familie, copii, că trebuie sa-i întreţină pe aceia, că poate au fost îndoctrinaţi şi ei cu religia creştină atunci când erau copii, că poate părinţii lor le-au spus că e bine să-i slujească lui Dumnezeu, că poate chiar dacă acum nu mai cred, nu mai au cum să iasă de pe drumul pe care au apucat-o din cauză că s-ar sinucide social, că sunt la fel de mamifere ca şi alţii şi că mai bine ar muri decât să devină din teolog cerşetor, că poate nu am eu dreptul de-a decide destinul lor, şi aşa mai departe...
Mare noroc au că nu m-am născut în vreo cultură echivalentă cu cea a Evului Mediu (acolo unde vor să ne aducă ei), că de iute la mânie, sunt iute! Cum prind ţânţarul că mă suge de sînge, cum îl pleznesc. N-aş fi avut nici o milă pentru ei.
Şi când îi văd cum mint de rup pe seama moralei creştine care e venită de la Dumnezeu, tot sper că în viitorul îndepărtat, ipocrizia de acest tip va fi măcar amendată. Măcar amendată la nivel social.
Ei când spun asta, contrazic primele versete din scriptura aia nenorocită a lor, n-au cum să nu le fi citit:
Geneza 3:1 Şarpele era mai şiret decât toate fiarele câmpului pe care le făcuse Domnul Dumnezeu. El a zis femeii: "Oare a zis Dumnezeu cu adevărat: "Să nu mâncaţi din toţi pomii din grădină?"
Geneza 3:2 Femeia a răspuns şarpelui: "Putem să mâncăm din rodul tuturor pomilor din grădină."
Geneza 3:3 Dar despre rodul pomului din mijlocul grădinii, Dumnezeu a zis: "Să nu mâncaţi din el, şi nici să nu vă atingeţi de el, ca să nu muriţi."
Geneza 3:4 Atunci şarpele a zis femeii: "Hotărât, că nu veţi muri:
Geneza 3:5 dar Dumnezeu ştie că, în ziua când veţi mânca din el, vi se vor deschide ochii, şi veţi fi ca Dumnezeu, cunoscând binele şi răul".
Geneza 3:6 Femeia a văzut că pomul era bun de mâncat şi plăcut de privit, şi că pomul era de dorit ca să deschidă cuiva mintea. A luat deci din rodul lui, şi a mâncat; a dat şi bărbatului ei, care era lângă ea, şi bărbatul a mâncat şi el.
Aşa, stimaţi atei şi nestimaţi creştini (deoarece nu ştiţi ce scrie în Biblie) a intrat omul în posesia moralităţii (creştine sau nu). Prin interacţiunea complexă dintre şarpe, pomul cunoştinţei, şi Eva, şi în ciuda lui Dumnezeu, care a lăsat instrucţiuni precise care stipulau că omul nu are voie să cunoască ceea ce este bine şi ceea ce este rău, adică să fie moral.
Cum poate să spună cineva că moralitatea vine de la Dumnezeu, când moralitatea vine, conform religiei creştine dintr-un pom, la sugestia unui şarpe, prin pofta femeii şi în ciuda lui Dumnezeu? Iar Dumnezeu a fost atât de înciudat pentru acest fapt încât i-a izgonit din Eden pe Adam şi Eva şi i-a pedepsit crunt până la a n-şpea speţă pe copiii lor.
Asta până cînd i-a venit ideea strălucită de-a trimite pe Sfântul Duh pe pământ ca să o anunţe pe Maria că, vrând-nevrând o să facă sex cu el, pentru a-l concepe pe Hristos, care ulterior va fi torturat şi sacrificat pentru păcatul inexistent al Evei, inventat de Dumnezeu, deoarece Eva nu avea cum să păcătuiască în lipsa simţului moral.
Ce păcat că Dumnezeu n-a mâncat şi el din acel copac, probabil are alergie la vegetale. Că dacă mânca poate găsea şi el o soluţie mai bună decât torturarea unui nevinovat pentru nepăcatele altor nevinovaţi. Chiar daca aş da cu zarul tot aş ajunge la nişte soluţii mai morale decât acelea la care ajunge dumnezeul creştinesc.
Lăsând aceste absurdităţi deoparte, pe care teologii le promovează ca şi când ar avea vreo valoare afară de cea umoristică, stau şi contemplu situaţia în care singurul mod de acţiune al unui ateu împotriva regilor absurdului sunt doar nişte cuvinte, deoarece moralitatea mea ateistă îmi zice că libertatea de exprimare este sfântă (ca şi blasfemia dealtfel) şi îmi imaginez cum m-ar fi pregătit la foc mic teologii acum vreo 300 de ani pentru ceea ce spun, teologând teologic dacă e bine să mă pună la pripon, la rotisor sau la cazan.
Clar nu există Dumnezeu drept - asta nu e dreptate!
Bagi și un articol în care explici moralitatea nonteistă cum se poate construi?
RăspundețiȘtergereNu numai ca e de sorginte umana, dar e de sorginte umana medicora si imbecila.
RăspundețiȘtergereSingura idee practica si inteligenta scursa din basmul acesta confuz este: ...dragi atei, e timpul sa incercati vegetarianism :)
Esti un cacat cu ochi. Da-te-n mortii ma-tii . Ai dreptate intr-o singura privinta...va veni vremea cand veti arde din nou ca sobolanii. Voi astia care atacati crestinismul.
RăspundețiȘtergereHa ha ha!
RăspundețiȘtergereEsti cam stresat anonime, du-te, bea ceva sa te mai dezmortesti.
Anonimule, unde ai mai vazut tu sobolani arsi ? Poate suferi de halucinatii... incearca sa mai iesi la soare, la plimbare; mananca mai des fructe si legume proaspete -- lasa carnea si branza; mai cauta o fata cu care sa faci dragoste sau fa cateva ture de fuga in jurul blocului. Asa de mult stat in casa cu obloanele si mintea inchisa iti provoaca depresie si anxietate.
RăspundețiȘtergereDa mai, morala vine din pom, da' pomu cine l-a facut? :))
RăspundețiȘtergereCam asa sta de obicei gandirea tipica, care zice ca fiind omniscient, Dzeu stia ca asa se va intampla, si ca oricum oamenii vor manca. Numai ca ai nevoie de nitica imaginatie logica si deschidere la minte sa constientizezi ce ar implica omniscienta, si mai mult, ca actiunile lui Dzeu din VT numai de entitate omniscienta nu sunt, dar deh...cine suntem ei sa judece (sau mai bine zis sa gandeasca rational)?
Partea trista mai e ca, chit ca au minte sa gandeasca cu un pas in urma si sa vada ca de fapt daca Dzeu a facut pomul, el a pus in el si cunoasterea, li se opresc rotitele sa vada ca pe acelasi rationament, tot de la Dzeu avem si ura, mania, invidia, gelozia, trufia, minciuna, lacomia, si alte astfel de atribute :) in fond pe sarpe cine l-o fi facut?
Da, pai daca dumnezeu era omniscient si stia ca ei au sa manance din pom chiar daca le zice sa nu manance, atunci de ce le-a mai zis? Daca stia asta atunci logic ar fi fost sa nu le mai interzica sa manance, dar in cazul asta nu ar mai fi putut sa-i pedepseasca, de unde rezulta ca a vrut neaparat sa-i pedepseeasca pentru ceva si a ales la intamplare faza cu pomul. Tot nu i bine pentru fumnezeu.
RăspundețiȘtergereGeneza e capitolul meu preferat din biblie si mai ales faza asta cu pacatul originar - de fiecare data cand citesti geneza, descoperi noi valente ale ei.
Cat despre crestini - ultimul interes al lor este sa-si puna la test credintele. Ei cred ca functioneaza foarte bine sustinand acele credinte, si degeaba vii tu sa le spui una si alta ca nu conteaza.
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergereNu vreau sa te acuz...deoarece esti nevinovat...tu ca individ...nu aceelasi lucru il pot spune despre parintii tai si educatorii tai...La judecata...tin sa-ti spun ca va fi o judecata...vor sta alaturi de tine acultind rechizitoriul....Suna straniu...dar asa va fi!!!
RăspundețiȘtergereApoi asi vrea sa-ti propun sa te muti intr-o societate socio-culturala-economica-politica care nu are la baza principiile iudeo-crestine... Iti propun India...unde nu stiu in ce casta vei fi integrat, fara a avea posibilitatea sa te muti in alta, si unde ai promisiunea ca te vei rincarna in...soricel...daca ai fost cuminte in aceasta viata!!!!
Sau intr-un trib din Amazon...pe post de sarman, vraci...ai avea acces gratuit la tot felul de ierburi "aromatice" care te-ar ajuta sa filozofezi....daca ai avea si vreo citeva cratite[oale] ai avea acces si la......
Sau poate intr-o comunitate siita sau sunita...unde apropo,nu exista sistem bancar...sigilat cu 5 kg de trotil avind o perspectiva frumoasa...70 de tinere fecioare, in viata viitoare....
Dragul meu...daca nu ti-a spus nimeni, tu traiesti intr-o societate care are ca baza Cuvintul lui Dumnezeu revelat in Sfinta Scriptura...toata societatea in care traiesti se bazeaza pe aceasta carte...ca ea, societate se indeparteaza de aceste principii, da este adevarat, si ca se foloseste de oameni ca tine, da este adevarat...studiaza cu mai mare atentie si cauta acea literatura...care sa te duc la intelepciune!!!!
1.
RăspundețiȘtergerePai daca nu sunt vinovat de ce trebuie sa fiu pedepsit? Si pe de alta parte, parintii si educatorii mei au avut la randul lor parinti si educatori ai lor. Cine trebuie pedepsit? Mai gandeste-te la chestiunea asta.
2. Si budismul tot religie e. Daca traiam in India criticam budismul. Pana una alta traiesc in Romania.
3. Ceea ce este clar este ca nu mi-as dori deloc sa traiesc intr-o societate care are la baza principiile iudeo-crestine. Nu de alta dar eu fiind ateist, aceia m-ar fi torturat intr-un mod crunt si apoi m-ar fi ars pe rug. Asa au facut 1500 de ani pana cand au venit renasterea, iluminismul si umanismul. De fapt nici macar ateist nu trebuia sa fii sa te omoare, eretic era de ajuns.
4. Dragul meu, daca nu ai citit scriptura aia, pune mana, citeste-o si nu mai abera ca societatea actuala e bazata pe acea carte infama. Daca era asa de exemplu, femeile n-ar fi avut voie sa vorbeasca fara aprobarea masculilor, si am mai fi tinut sclavi pana in ziua de astazi, asa cum a facut biserica ortodoxa pana in 1856 cand a venit Cuza si a interzis practica asta. Asta ca sa nu mai vorbesc de VT unde e durere.
1. Sunt considerati vinovati doar acei care au nealterata [intreaga] capacitatea de a gindi liber, tu esti doara o unealta, o prelungire a formatorilor tai...
RăspundețiȘtergere2. Vorbesc despre credinta [un set de valori care conduce individul si societate in care traieste] si nu de religie
3.Institutiei inchizitiei i se atribuie aprox. 4000 de victime in citeva sute de ani...sti citi au fost ucisi de revolutia franceza, comunism si nazism????
4. Scriptura, Cuvintul transmis oamenilor de Cel ce a creea omul, se poate citi, lectura si sa nu pricepi nimic...e cazul tau...incearca sa o citesti si o vei si intelege cu ajutorul Duhului Celui ce a scriso..
p.s. iti recomand ca pina la viitoarea nostra discutie sa citesti, repede repede,sa nu afle nimeni ca iti lipseste din pregatirea ta....
Max Weber "Etica protestantă şi spiritul capitalismului", Humanitas, 2007
"Economie şi societate "(1921/22)
"Sociologia Religiilor"....deocamdata atit sa poti bine "rumega" si intelege...singur de data aceasta...
Anonimule, am cateva cuvinte pentru tine:
RăspundețiȘtergere1. Inchizitia a fost exprimarea mareata a doctrinei crestine. Cuvantul sfant ca lege clara. Apogeul crestinismului ca manifestare sociala institutionala. Daca esti crestin, si nu-ti place inchizitia, nu esti crestin si nu crezi in zeul tau suprem sau in cartea ta sfanta. Iar daca iti place inchizitia, esti un umanoid de cea mai joasa speta morala, etica, sociala si intelectuala.
2. revolutia franceza a fost o consecinta a societatii polarizate, a sutelor de ani de razboi dintre regii Europei, unsii marilor institutii religioase; a fost o reactie politica, de clasa, nu de ideologie
3. Comunismul nu a existat nicaieri, a fost doar Socialism de Stat; o ideologie totalitara de stat, la fel de imbecila ca crestinismul
4. Nazismul a fost o combinatie de rasism, socialism si catolicism (marea majoritatea a nazistilor erau catolici, chiar si Hitler; doar ca se exprimau "altfel", dupa cum stie bine Papa Bendict, din tinerimea lui Hitler).
Nici nu mai comentez argumentele tale, acestea nu exista; tu discuti in regurgitari istorice la mana a 10-a si-ti lipseste complet pregatirea in sociologie, politica si psihologie. Poti sa te intorci in Mareata Ta Biblioteca Crestina.
Pt ZDragomir....te sfatuiesc ca atunci cind intrii intr-o discutie "intelectuala" sa incerci sa te supui unor reguli minime...citeste cite ceva despre arta argumentarii si a oratoriei [sau cer prea mult] si incerca sa intelegi ce vor alti sa transmita...si dupa ce ai inteles straduestete sa-ti argumentezi opinia ta...
RăspundețiȘtergereAdica pe intelesul tau...nu fi primitiv...ridicate in doua picioare [doar crezi in evolutionism]
Setul de valori morale si sociale numit crestinism exista si va continua sa influenteze lumea aceasta ca vrea muschii tai ca nu vrea... Marean
p.s. Iti recomand si tie aceeleasi cari...pt inceput...
completare din partea mea:
RăspundețiȘtergere1. Eu te-am intrebat: daca capacitatea mea de-a gandi liber a fost alterata, conform spuselor tale nu sunt vinovat. Atunci de ce trebuie sa fiu pedepsit? Raspunde la intrebare, nu divaga.
2. Ti-am transmis faptul ca nu imi place nici o credinta irationala si nici o religie, si asta include budismul, astrologia, homeopatia si crestinismul. Deci le detest pe toate si vii degeaba la mine cu indemnul: - nu ti place crestinismul, du-te in India. Daca vrei sa ma trimiti undeva si sa-mi si placa poti sa ma trimiti in Norvegia sau Suedia, acolo crestinii sunt pe cale de disparitie iar nivelul de trai e printre cele mai ridicate din lume.
3. Vorbesti minciuni.
a) http://en.wikipedia.org/wiki/Albigensian_Crusade
uite asa, ca exemplu, doar la faza asta au fost ucisi intre 100 000 si 200 000 de eretici.
b) Nu mi place si nu mi-au placut comunismul si nazismul niciodata. Nu inteleg de ce mi le bagi in fata, deoarece nu reprezinta ideologii la care eu sa ader, sau pe care le-am considerat vreodata la modul serios. In schimb crestinismul este religia voastra preferata.
4. a) Scriptura aia este manifestarea ignoranta a unor barbari din epoca bronzului, cum o sa fie cuvantul Creatorului Universului. Eu as putea scrie o carte de 100 de ori mai morala si mai utila decat aia pentru specia umana si orice persoana civilizata din secolul XXI poate face acest lucru. Da-mi tu exemplu de un singur lucru care e scris acolo si care nu poate fi modificat in asa fel incat sa fie mai etic si mai util decat originalul. Citeste cu atentie NT, si o sa gasesti versetele in care se promoveaza sclavagismul, discriminarea sexuala si misoginismul, sau vrei sa ti le arat eu?
b) Nu-mi da linkuri cu carti, daca scrii ceva, scrie din ce stii tu, altminteri am sa te trimit si eu sa citesti God is not Great - How religion posions everything, care de buna seama lipseste din pregatirea ta.
Scuze...incep cu ABC ul...
RăspundețiȘtergere1.E vorba de o scrisoare adresata romanilor....
18" Mânia lui Dumnezeu se descoperă din cer împotriva oricărei lipse de evlavie şi împotriva oricărei nedreptăţi a oamenilor, care înăbuşă adevărul în nedreptate. 19 Fiindcă ce se poate cunoaşte despre Dumnezeu le este descoperit în ei, căci Dumnezeu le-a arătat. 20 De la crearea lumii, însuşirile Lui invizibile – puterea Lui veşnică şi dumnezeirea Lui – au fost percepute clar, fiind înţelese din ceea ce a fost creat, pentru ca ei să fie fără scuză, 21 pentru că, deşi L-au cunoscut pe Dumnezeu, ei nu L-au slăvit ca Dumnezeu şi nici nu I-au mulţumit, şi astfel gândirea lor a devenit fără folos, iar mintea lor nesăbuită s-a întunecat. 22 Pretinzând că sunt înţelepţi, au înnebunit 23 şi au schimbat slava Dumnezeului nemuritor într-o imagine făcută după asemănarea omului muritor, a păsărilor, a patrupedelor şi a animalelor mici." deci totusi vei avea o judecata si verdictul...Vinovat!
2.Revin...te-am trimis in alte lumi pt a-ti arata diferentele care au aparut in timp, intre acele societati...schimbari datorate culturii iudeo-crestine, cultura care a permis dezvoltarea la nivelul socio-economic actual in o parte din lume [inclusiv in tari unde ai vrea sa traiesti Norvegia, Suedia,]...si raminearea in urma dpdv socio-economic a altora...daca omul e masura tuturor lucrurilor de ce nu au tarile in care te-am timis aceelasi nivel de dezvoltare???
3.a.Chiar pui botul la tot ce se scrie??
b.Oameni avind idei ca ale tale...omul masura tutur lucrurilor, evolutionism...etc le cunosti!!!... au gindit si pus in aplicare comunismul si nazismul...ca si contra masura a unei societati bazate pe valorile iudeo-crestin.
4.Deuteronom 24:15
"Să-i dai plata în fiecare zi înainte de apusul soarelui, pentru că este sărac şi sufletul lui o doreşte. Altfel, ar striga împotriva ta către Domnul, Dumnezeul tău, şi te-ai face vinovat de păcat."
Romani 4:4
"Plata unui om care lucrează nu este considerată ca un dar, ci ca un lucru care îi este datorat"...ce crezi era valabil acest principiu in anul 400 d.Ch. in zona Norvegia-Suedia????
p.s. a incerca sa faci vreo legatura intre 'God is not Great" si "Etica protestantă şi spiritul capitalismului" imi arata mai clar nivelul pregatirii tale intelectuale...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergere26 mai 2010, 13:18 @ anonim
RăspundețiȘtergereTu nu ai cum sa afirmi ca esti intelectual, sau ceva asemanator, fiindca esti credincios; e o contradictie de termeni. Daca utilizezi partial inteligenta ta, e bine, dar nu e destul fiindca produci judecati corupte de partea credincioasa. Daca vrei sa porti o discutie intre intelectuali si persoane rationale, trebuie sa emiti numai judecati care nu sunt afectate nici direct si nici indirect de indoctrinarea religioasa sau salturi de credinta.
Pentru ca stiu nu ai de gand sa citesti cartile recomandate pe acest site de diversi utilizatori non-anonimi, iti dau niste citate care sintetizeaza problema situatiei tale in acest context:
"Credinta este moartea inteligentei. Imediat ce incepi sa crezi intr-o doctrina de orice fel sau iti asumi o certitudine, incetezi sa gandesti despre acel aspect al existentei."
Robert Anton Wilson
"Ucidetii pe toti. Dumnezeu ii va alege pe ai lui" -- Arnaud-Amaury, Abotele Citeaux si reprezentat papal, in timpul cruciadei albigenziene impotriva ereziei Catarului din sudul Frantei (1209).
"Adevarul din lucruri este principalul nutriment al intelectelor superioare" -- Leonardo Da Vinci
Pt. ZDragomir
RăspundețiȘtergere1.Nu am afirmat ca sunt un intelectual[in intelegerea ta] ci doar ca astept din partea ta o discutie la un nivel minim intelectual [in intelegerea mea]...adica nu fi primitiv...ridicate in doua picioare [doar crezi in evolutionism]...
2.Daca vrei sa ai cu mine un schimb de opini,idei, credinte...incearca sa nu te infurii si sa fi sistematic, in gindire si scris...raspunde punctiform, argumentat, fara a ataca persoana ci doar combate ideea etc...
3. Adica gindirea mea este afectata cind aduc citate din Biblie...dar gindirea ta nu este deloc afectata cind aduci citate din diversi scriitori...Robert Anton Wilson ( este autorul american a 33 de cărţi influente. El a devenit, în diferite momente, romancier, filosof, psiholog, eseist, editor, dramaturg, futurist, libertin şi auto-intitulat mistic agnostic. Recunoscut ca un Episcopos, Papă şi Sfânt al Discordianismului de către adepţi.!!!!asta e mentorul tau???? cit timp crezi ca vor ramine in biblioteci cartile sale?? ce impact au ele in lumea de azi si de miine??? pe acesta vrei sa-l contrapui lui Max Weber??? Maximilian Weber (n. 21 aprilie 1864 – d. 14 iunie 1920) a fost un economist politic şi sociolog german, fiind considerat unul dintre fondatorii studiului modern al sociologiei şi administrării publice. A fost o persoană influentă în politica germană contemporană. S-a ocupat în principal cu studiul sociologiei religiilor şi a guvernului, dar prin munca sa a adus contribuţii şi în domeniul economiei.Cea mai cunoscută lucrare a sa este eseul Etica protestantă şi spiritul capitalismului, lucrare care a fost piatra de temelie în studiile sale de sociologie a religiilor. În această lucrare, Weber a argumentat faptul că religia este una dintre cauzele cele mai importante, care explică diferenţele de dezvoltare dintre culturile Occidentale şi cele Orientale, şi a subliniat importanţa protestantismului care a condus la naşterea capitalismului, a birocraţiei şi a statului raţional-legal din Vest.
4. Proverbe 2 :1 Fiul meu, dacă vei primi cuvintele mele şi vei păstra în tine îndrumările mele,
2 dacă-ţi vei apleca urechea spre înţelepciune
şi inima spre pricepere,
3 dacă vei cere înţelepciune
şi te vei ruga pentru pricepere,
4 dacă o vei dori ca pe argint
şi o vei căuta ca pe o comoară ascunsă,
5 atunci vei înţelege frica de Domnul
şi vei găsi cunoştinţa lui Dumnezeu.
6 Căci Domnul dă înţelepciune;
din gura Lui iese cunoştinţă şi pricepere.
......"Inteleptul invata din greselile altora, desteptul invata din greselile proprii, numai prostul le stie pe toate." - zicala populara
@Anonim
RăspundețiȘtergere1. a) Nene hotaraste-te, ce pozitie adopti. Ai inceput spunand [Nu vreau sa te acuz...deoarece esti nevinovat] si ai terminat cu un citat din Romani care ma incrimineaza total. Puteai foarte bine sa o dai cu liberul arbitru si sa arunci magareata in spatele meu, fara sa te mai contrazici pe tine insuti. Ori ai gresit atunci cand ai spus ca sunt vinovat ori ai gresit cand ai zis ca nu. Lumineaza-ma unde e eroarea?
b) In cam tot ce am discutat la punctul 1 ai facut apel la sentimente (frica), care, de buna seama stii ca este ilogic. Eu sunt ateu si antiteist. Sa ma ameninti pe mine ca o sa ma pedepseasca Dumnezeu este ca si cum te-as ameninta eu ca nu-ti mai da Mos Craciun jucarii, ca nu o sa ajungi in Walhalla alaturi de Thor deoarece nu ai murit in lupta sau ca o sa te reincarnezi intr-o coropisnita si o sa te prinda taranu in stratu' de ardei. Adica ridicol. Nu stiu de ce crezi ca amenintarile astea nu mi-ar produce altceva afara de amuzament.
2. Tu crezi ca acele schimbari din actualele tari civilizate sunt datorate culturii iudeo crestine, iar eu sunt in dezacord cu asta.
a) Trebuie sa-mi arati cum decurge logic din doctrinele iudeo-crestine dezvoltarea care a avut loc dupa Evul Mediu. Cum au reprezentat dogmele de acolo un motor pentru progres si nu unul pentru regres?
b) Trebuie sa-mi explici de ce pana la sfarsitul E.M. Civilizatia a fost practic inghetata. Nu au citit bine timp de 1000 de ani doctrinele iudeo crestine? Ar fi trebuit ca de prin anii 3-400 cand crestinismul a devenit doctrina oficiala in Imperiul Roman, sa asistam la un progres continuu. Dar in realitate a fost doar regres.
c) Si in Tarile Romane si Suedia au fost crestine, dar acum suedezii sunt la mare distanta de noi in ceea ce priveste nivelul de trai. Asta inseamna ca la suedezi a contat ceva, ce nu tine de crestinism.
d) Ar trebui sa explici de ce tarile care nu au fost niciodata crestine au un nivel ridicat de trai, asa cum e Japonia. Acolo nu au avut nevoie de crestinism ca sa se dezvolte?
e)Nu numai ca crestinismul nu a fost un motor pentru dezvoltare ci unul pentru regres stiintific si tehnologic. Sper ca nu trebuie sa-ti amintesc cum au ars biblioteca din Alexandria si cum au persecutat pe Galileo si pe altii s-au luptat dintotdeauna cu stiinta si tehnologia si o mai fac si acum.
3. a) Nu cred ca esti cea mai indicata persoana sa-mi reproseze mie ca pun botul la tot ce se scrie. Tu pui botul la ceea ce au scris triburile barbare acum 2500 de ani, iar eu pun botul la informatii publice mentionate in toate sursele si aduse la nivelul informativ al secolului XXI. Daca nu esti convins de linkul pe care l-am dat te rog sa te informezi singr.
b) Oameni avand in vedere ideile mele nu ar pune niciodata in aplicare comunismul sau nazismul, nu stiu despre ce vorbesti. Faci doar speculatii fara nici o baza. Si vezi ca holocaustul a avut la radacina antisemitismul crestin.
4. a) Daca vrei sa mai discutam raspunde la ce te intreb, nu divaga. Vezi ca ti-am pus acolo o intrebare.
b) principiul remuneratiei unui serviciu prestat era valabil inca de pe vremea sumerienilor si egiptenilor, cu mii de ani inainte ca biblia sa fie scrisa.
P. S. In loc sa faci asumptii despre nivelul meu intelectual, mai bine te-ai abtine de la erori logice. Ti-am zis sa vii in discutie cu ce stii tu, nu cu ce a scris X in cartea
Y. Ca asa pot sa vin si eu si sa-ti dau de lecturat o jumatate de biblioteca. comparatia pe care o faci tu intre Weber si Hitchens este complet irelevanta, din moment ce l-ai citit doar pe unul dintre ei.
Nenumitule,
RăspundețiȘtergereGreseala ta este ca nu ai un sistem intern de judecata obiectiva si de critica reala, fiindca daca ai avea nu ai putea crede in biblie si alte colectii de povesti, motiv pentru care consider ca e futil sa incerc sa argumentez serios cu tine: iti lipseste capacitatea de a procesa argumente independent de alte idei fundamentale din mintea ta.
Te anunt ca majoritatea ateilor contemporani sunt fosti credinciosi care au reusit sa gandeasca mai critic, sa se indoaie de "invataruile sfinte", sa observe discrepantele si ipocriziile deosebite din doctrina, si, in final, sa gaseasca si explicatii rationale si stiintifice.
Eu incerc sa te ajut, nu sa te bat cu sabia ratiunii; inteleg cum gandesti si vreau sa-ti zic ca exista alta lume, mare, bogata, profunda si intensa, dincolo de cetatea de credinta pe care incerci tu sa o aperi, in care te-ai nascut si de unde nu ai iesit niciodata.
PS.
Robert Anton Wilson, la fel ca restul oamenilor, s-a schimbat. E o functie a naturii umane, se numeste adaptare la viata si produce fenomenul numit "evolutie". Si tu poti face asta; merge in mai multe sensuri.
Nu ma supar ca Wilson a devenit mai irational spre batranete si nu e nici mentorul meu -- nu am asa ceva pentru ca nu imi place sa slavesc pe nimeni. Oricum citatul sau ramane valid ca o judecata integrala intr-o fraza.
Pt. godless1859
RăspundețiȘtergere1. Imi e greu sa-ti explic, pe intelesul tau, de aceea iti dau un link unde se explica vinovatia cf dreptului roman...http://www.dreptonline.ro/resurse/vinovatia.php....
2.Iti dau timp sa citesti cu rabdare, deoarece recunosc a fost scrisa de un tip mai inspirat si mai istet ca mine...Max Weber "Etica protestantă şi spiritul capitalismului", Humanitas, 2007 ISBN 9735003902;
3.Asa ceva te rprezinta??http://zergu-si-credinta.blogspot.com/2010/05/ateismul-pozitiv-si-ateismul-negativ.html
4.b.crezi cumva ca economistii care au pus bazele revolutiei industriale, in special in Anglia, au avut acces la scrierile sumeriene sau la Biblie???
Apropo, citeste Constitutia SUA si cauta cu rabdare influente egiptene!!!
p.s. http://zergu-si-credinta.blogspot.com/2010/05/ateismul-pozitiv-si-ateismul-negativ.html.....desprea asta sa fie vorba???
E COMIC!!!!!
Intrebare e chiar asa rau sa citezi autori care au exprimat mai clar ceea ce si tu gindesti??!!!
Am pus fata in fata doi autori Robert Anton Wilson <>Max Weber [pe primul am incercat sa-l citesc pe al doilea l-am studiat la facultate].
pt. ZDragomir Intrebare: esti cumva implicat in politica???? gindesti si scrii precum unii politicieni de pe la noi!!!
RăspundețiȘtergereTi-am scris in 4 puncte si tu faci galgara, bati cimpii!!!
ps De ce nu ma mira????
Anonim,
RăspundețiȘtergereTin sa te felicit ca ai scris cu puncte; daca imi dai telefonul profesorilor tai (incepe cu limba romana), am sa-i sun pe toti, personal, sa-i felicit pentru nivelul de dialectica scrisa la care te-au adus. Sunt sigur ca educatoarele de la gradinita se pot mandri cu progresul ce l-ai facut in ultimii ani de cand le-ai parasit.
Pana acum am crezut ca esti un comerciant pentru editura Humanitas, dar nu sunt sigur ca intalnesti standardele lor pentru angajare...
ESTI SUBTIRE...esti dezorientat...esti pierdut....esti dea dreptul DEBIL...esti BOLNAV omule...chiar nu poti conversa...de ce mai apari pe blog...lasa-ne sa conversam...RETRAGE-TE e spre binele tau...si al nostru....ia-ti pastila....esti total deplasat...uite ca m-am enervat si culmea pe cine????
RăspundețiȘtergereDar si tu ai o sansa....ISUS care s-a jetfit si pt. tilhari si pt indraciti si pt bolnavi...
Dumnezeu sa aiba mila si indurare de tine....
1.a) vezi pentru conceptul de vinaovatie punctul 3 din articolul asta:
RăspundețiȘtergerehttp://sclavii.blogspot.com/2010/04/liberul-arbitru-si-frica-de-adevar.html
b) Eu oricum nu te intrebam ce inseamna in conceptia ta vinovat sau nevinovat, eu ti-am cerut sa-mi explici de ce la inceputul discutiei ai sustinut ca sunt nevinovat pentru faptul ca nu cred si ai sfarsit prin a zice ca de fapt sunt vinovat. Si ma astept la un raspuns, nu la un link cu carui concluzii oricum nu sunt de acord.
2. Eu chiar m-am chinuit sa-ti argumentez de ce nu sunt de acord cu concluziile tale, importate de la Max Weber. As fi asteptat acelasi efort din partea ta. Daca vrei sa raspunzi la intrebarile pe care ti le-am pus, bine, iar daca vrei sa-mi dai ad nauseam linkul ala de mai multe ori fara sa raspunzi la ce te intreb, nu mai putem continua discutia in aceasta maniera.
3. Eu sunt ateu hardcore (cu certitudine nu exista dumnezei), totodata antiteist (chiar daca ar exista ar fi foarte trist) si mai mult de asta, antireligios (consider ca religia e nociva). Deci nu prea ma reprezinta pozitia din clipul ala.
4. a) Te asigur ca cei care au scris biblia au avut acces la majoritatea miturilor si scrierilor sumeriene, egiptene si a popoarelor din orientul apropiat. Povestea potopului este importata din epopeea lui Ghilgamesh, de exemplu, iar cele zece porunci din codul lui Hammurabi (aproape 2000 i.e.n.). Ce spui tu acolo nu are nici un sens. Avand in vedere ca biblia are destule influente egiptene si sumeriene rezulta ca cei care au pus bazele revolutiei industirale au avut acces la ele.
b) Inca nu m-ai convins ca la baza revolutiei industriale stau ideile unor oameni care apartin civilizatiei bronzului. Trebuie sa-mi arati care idei ale acelor primitivi au fi putut genera revolutia industriala. Da-mi un verset din biblie care instiga la revolutie industriala si putem discuta. Si chiar daca gasesti unul, eu pot gasi 300 care instiga la primitivism si trai animalic.
5. Nu e rau sa citezi autori care au exprimat ceva mai clar, dar sa citezi inseamna sa reproduci o fraza sau doua, nu sa-mi dai link cu toata cartea. Am citit si eu carti si pe blogul asta e scris ceea ce am retinut eu din Nietzsche, Bakunin, Dennet, Pinker si altii. Dupa cum observi chiar sunt in stare sa prezint ceea ce am citit si sa mai adaug si o nota personala. Daca ai citit o carte si ai fost convins de ideile prezentate ar trebui sa fii in stare sa convingi si pe altii.
Iar tu nu ai reusit sa aduci nici un contrargument la problemele pe care le-am ridicat eu in legatura cu ideile lui Max Weber (care sunt ilogice). Gandeste-te cum ai fost tu convins si convinge-ma si pe mine.
P. S. Si pentru Anonim si pentru Zdragomir
Puteti sa va jigniti amandoi in continuare, eu sunt pentru libertatea de expresie (afara de instanta in care se profereaza obscenitati, deoarece nu am chef sa-mi ajunga pe blog cei care cauta expresii de genul asta).
Dar nu vad la ce v-ar folosi. Puteti foarte bine sa va ciondaniti pe tema existentei lui Dumnezeu fara sa faceti aprecieri asupra nivelului intelectual al interlocutorului.
@godless1859
RăspundețiȘtergereEu practic si psihologia, nu doar argumentarea antiteista pe care o practici cu desavarsire (nu avea rost sa repet ce scri tu). Am vrut sa aflu care dintre noi are un efect mai profund pe anonimul stereotipic... Poti sa o numesti cercetare.
Credinciosii se bazeaza cu toata mentalitatea pe un set de emotii de natura sociala care genereaza un ego exclusiv social ce necesita constant validare de la grup si saboteaza procesele individuale autonome de gandire si experienta; aceste emotii sunt principalul motiv pentru care un credincios continua sa creada in pofida dovezilor contrare. "Functia de creier" nu se afla in capul credinciosului ci la mentor/parinte/invatator. Practic orice cult foloseste niste basme doar ca pretext pentru organizarea unui grup pe care il exploateaza material si psihologic (de obicei liderii de cult nu au acele emotii, ci sunt sociopati individualisti...), liderii fiind dependenti de anumiti hormoni "placuti" precum serotonina (se produce mai ales cand tin discursuri si sunt aplaudati). Toata credinta e extrem de hormonala.
In acest caz, mai exact, poti observa cum credinciosul anonim se bazeaza aproape 100% pe judecati ale altor persoane din grupul apropiat sau distant, el functionand mai mult ca un difuzor legat de o statie audio centrala; motiv pentru care argumentele tale, oricat de clare si valide, au sanse foarte mici penetreze circuitul inchis al cultului.
PS. hormonul "neplacut", opousul serotoninei (din acest p.d.v.) se produce, de exemplu, cand esti huiduit pe scena... sau cand cineva te afecteaza negativ emotional (cum fac eu), se numeste cortizol... hormonul de stres; si sunt curios ce efecte are pe "credinta" :)
@ZDragomir mersi pentru clarificare, si eu sunt disperat dupa psihologia cognitiva si cea evolutionista. Steven Pinker is the true and real god!
RăspundețiȘtergereIn legatura cu anonimul nostru, nu cred ca e la stadiul in care ajung copiii sa nu mai creada in Mos Craciun din cauza ca vin altii si fac bascalie de ei pe tema asta. Daca stai sa te uiti pe site, am mai multe tipuri de a dezbate. Iar aici nu cred ca e cazul sa-mi manifest agresivitatea obisnuita.
In cazul de fata, apelul la grup social cred ca este inutil. Anonimul nostru are niste puncte de referinta importate de la "mentori" si eu cred ca cel mai eficient in a-l separa de acesti mentori este sa arati ca ei gresesc. Abia in momentul in care va constientiza ca mentorul nu e perfect va incepe sa fie ceva mai sceptic si se va raporta mai putin substantial la parerile autoritatii.
"Gandeste-te cum ai fost tu convins si convinge-ma si pe mine"
Asta este un apel la gandire proprie, unul foarte ascuns, acum pe fata, dar, oricum anonimul o sa vada comentariul, si ceea ce am dorit de la el in repetate randuri este sa incerce sa-si creeze un mecansim prin care sa reuseasca sa rationeze singur, nu sa dea copy-paste din creierul altora.
Oricum, procesul de deconvertire de la crestinism dureaza ani de zile, la fel cum procesul de convertire la crestinism dureaza la fel de mult. Poate anonimul nostru va realiza intr-un tarziu ca nu exista iad si ca poate sa-si traisca viata dupa propriile lui principii, care, daca sunt libertariene si ateiste nu se intersecteaza in mod negativ cu principiile altora.
Pt. godless1859....chiar nu vrei sa raspunzi coerent si la subiect...cine sunt cei ce au pus si care sunt bazele revolutie industriale din Anglia sec 18??? Are Constitutia SUA la baza principii extrase din Biblie sau nu???
RăspundețiȘtergereChiar nu ai inteles ideea linkului-http://zergu-si-credinta.blogspot.com/2010/05/ateismul-pozitiv-si-ateismul-negativ.html Nu ai deloc simtul umorului....sunt doi homosexuali bilbiiti care se dau in spectacol declarindu-se atei!!!sunt penibili....
Gandeste-te cum ai fost tu convins si convinge-ma si pe mine....aici ai o problema eu nu am de gind sa te conving....doar sa-ti arat cit de penibil poate deveni un om indoctrinat si cu mari probleme de.....ma opresc aici...
p.s. Vorbesti de sclavagism in Noul Testament... intrebare de 1/2 puncte: Cum se numeste si ce credinta avea cel ce a luptat si a reusit abolirea sclavagismului in imperiul britanic???
Parerea mea: a scoate din context o fraza, o expresie pentru un anume pretext...nu mi se pare Ok....ori citesti intrega carte ori....
pt. ZDragomir.....chiar esti ffff bolnav....comapara si analizeaza ultimele doua postari ale tale....doua discursuri in aceeasi persoana...Schizofrenie???? sau cum se numeste?
1. Cei care au pus bazele revolutiei industriale in Anglia erau niste oameni carora le placea viata, si confortul (viata asta, nu aia ipotetica de dupa moarte) care conform crestinismului este singura care conteaza.
RăspundețiȘtergere2. Ai citit tu constitutia SUA, de stii ca are la baza principii extrase din Biblie? Normal ca nu - ai auzit pe cineva spunand acest lucru si acum repeti ca un papagal, fara sa te duci sa te informezi.
Uite asa incepe primul amendament din constitutia lor:
"Congress shall make no law respecting an establishment of religion"
3. Indivizii aia chiar sunt atei, nu doar se dau, si nici unul dintre ei nu e homosexual.
4. Penibili sunteti voi, cei care in secolul XXI credeti in dumnezei si draci - tin sa te asigur.
5. Intrebare de 1/2 puncte pentru tine. Ce credinta aveau cei care au tinut sclavi de pe vremea Imperiului Roman si pana pe la 1850?
Ia uite aici:
Societatea pentru propagarea evangheliei:
http://en.wikipedia.org/wiki/Society_for_the_Propagation_of_the_Gospel#Slavery
Erau stapani de sclavi. De ce erau stapani de sclavi? Pentru ca asa scrie in Biblie:
Exodul 21:20-21, Efeseni 6:5, 1 Timotei 6:1-2, Luca 12:47-48, etc, si nu ma pune sa ma apuc sa le caut pe alea din VT care sunt mult mai multe.
Exemplul asta cu sclavagismul este cel mai prost pe care puteai sa il dai. Biserica ortodoxa, aia la care probabil esti afiliat a tinut sclavi pana la 1856. O astfel de institutie nu te poate reprezenta din punct de vedre moral probabil decat pe tine. Pe mine in mod clar, nu.
@Zergu @godless1859
RăspundețiȘtergerehttp://www.youtube.com/watch?v=PgdEIRgADKE&feature=digest
Un comunicat din domeniul nostru de activitate *wink wink nudge nudge*
http://think.hotnews.ro/liderul-ateilor-din-america-si-a-%E2%80%9Edebotezat%E2%80%9D-necredinciosii-cu-un-foen.html
RăspundețiȘtergereHai...sunteti in CO sau ai-ti luat o pauza ca atei??!!!sau mai rau va este rusine de liderii vostri spirituali??
RăspundețiȘtergere@Anonim
RăspundețiȘtergereNoi nu avem lideri spirituali, fiecare e liderul lui propriu. Nu de alta, dar gandim cu propriile capete, nu gandesc altii pentru noi. Ai face bine sa o incerci si tu pe asta. Iti garantez ca merge.
Scrie citeva cuvinte despre ce se vede la adresa de mai sus....fa un comentariu cu propriul cap, gindeste ceva si exprimate...."nu o da cotita" ca un smecher care evita sa se exprime!!!
RăspundețiȘtergereVezi ca mi-am exprimat parerea chiar la sectiunea de comentarii a articolului la care ei pus link:
RăspundețiȘtergereComentariu scris de godless1859
Publicat la data de 20.7.2010, ora 4:36 pm
@crestini – pentru un ateu botezul crestin nu este decat un motiv de bascalie iar voi nu puteti pricepe asta deoarece credeti ca daca nu va baga popa in cristelnita o sa ramana pacatul ala originar lipit de piele si in loc sa faceti baie 5 minute in cazanul popii o sa faceti baie in cazanul cu smoala pentru eternitate.
Chiar nu puteti pricepe o gluma?
Ma ingrijoreaza ceea ce observ la "voi"...pt unele realitati inconjuratoare, fenomene fizice, stari, actiuni, etc. aveti niste explicati, definitii ff complexe,argumentate chiar....iar pt altele unele copilaresti... de genul "e o gluma!!!" Sunt convins ca asta vine din cele doua "euri" care incearca sa se afirme....medicii numesc aceasta boala iar Pavel duhuri necurate...Solutia e una singura: TRATATI-VA [de urgenta] mijloacele sunt doua: pastile sau Isus Hristos !!!!
RăspundețiȘtergereApropo de stiinta, de citit pasajul care incepe cu "Cu câţiva ani în urmă am purtat o corespondenţă cu Carl Sagan...."
http://www.rcrwebsite.com/faith2.htm
Amice, esti atat de stupid, incult si spalat pe creieri incat in afara de aceasta insulta nu gasesc ca merita sa-ti mai replic ceva. Ar fi o pierdere de vreme. Oamenii ca tine trebuie sa mai treaca prin ciclul primar si gimnaziu de 3 ori. Poate raman pana la urma cu ceva in cap.
RăspundețiȘtergerePentru godless, poate faci un embed sau articol:
RăspundețiȘtergerehttp://www.edge.org/documents/archive/edge324.html
http://www.edge.org/documents/archive/edge323.html
de interes :)
Pt. dogless.... iarasi aceeiasi poveste...eschiva la raspuns...esti bintuit rau de duhuri...Ce are a face, gigelus, scoala primara si gimnaziu cu recunoasterea sau nu a existentei unui CREATOR si a unui MINTUITOR...acolo ai invatat gramatica, tabla inmultirii....si atit... de ce crezi ca asi mai avea nevoie sa mai trec inca o data pe acolo...scriu destul de corect in limba romana, stiu sa dau rest de la o suta....Dar nu despre asta e vorba in Invatatura si Intelepcinea Domnului Isus Hristos....NU PRICEPI!!! Sunt "lucruri" pe care nu le poti pricepe cu ajutorul a 12-16 ani de scoala....e nevoie de mai mult...de DUHUL CELUI CE A CREEAT UNIVERSUL.....problema pentru mine nu e pierdere de vreme...pentru ca Isus a venit in lume sa salveze si oameni ca tine...pierduti in catacombele gindirii lor si posedati de duhurile lui satan....Nu numai ca a venit in lume dar si-a data viata pentru tine...dogless...ca sa ai si tu parte de Salvare din imperiul intunericului in care iti treci zile....imbatindu-te cu intelepciune de 2 bani primita in scoala primara, gimnaziu, facultate...si pentru a-ti arata ce putere are Creatorul, l-a si inviat din morti...aceeiasi putere te poate aduce si pe tine la o noua viata...la adevarat iluminare care este Isus Hristos...Creatorul nu numai ca L-a inviat pe Isus din morti dar la si inaltat in sferele ceresti, la EL...unde sta si mijloceste pentru oameni ca tine....Ma rog lui Dumnezeu sa priveasca cu mila si indurare la tine si cei ca tine...si nu uita Dumnezeu a creea cerul si pamintul si pe om din Dragoste... dar conduce intreg universul cu Dreptate!!!
RăspundețiȘtergereAnonim, poti sa fi mai specific privind zona in care sta EL? Care parte din "cerurui"? Sub stratul de ozon, peste ? In stratosfera? Nu-L deranjeaza avioanele sau satelitii sau poluarea?
RăspundețiȘtergereP.S.
La scoala nu se preda intelepciune, ci informatie, dar probabil ca nu ai trecut pe acolo, fiindca trebuia sa sti asta deja. Si, vorbind de informatii, de unde sti ca ce e scris in cartea ta principala, "Biblia", este veridic?
P.S. Intrebare privind afirmatia ta de "conducere a intre universului cu Dreptate!!!", daca este asa drept de ce permite activitatea sau existenta acestui "satan"?
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergereAdi, stiu ca ai nevoie de ajutor, asa ca am cautat niste informatii pentru tine:
RăspundețiȘtergerehttp://www.sfatulmedicului.ro/arhiva_medicala/spitale+de+psihiatrie+bucuresti
Nu e nevoie sa-mi multumesti, inteleg ca ti-e rusine, dar sa sti este o conditie din ce in ce mai comuna si nu e nevoie sa te jenezi.
1. Informatia inseamna cunoastere??!!!Adica daca sti tabla inmultirii inseamna dupa tine ca esti matematician!!!??? esti vesel!!!!
RăspundețiȘtergere2. Asta e singura ta problema??? Restul ai inteles??Dumnezeu, Isus Hristos, Duhul Sfint??? E OK?? Ceruri = Spatiu [aceela imens de mii de ani lumina][poate chiar acea a patra, a cincea, dimensiune?]
3. Drept insemna in opinia mea cineva care iti da sansa de a alege....cu El sau cu satan...de ce sa nu-l lase...cum ar putea EL sa afle cine e cu EL sau impotriva Sa...Intelege, vasilica, eu am ocazia in fiecare dimineata sa aleg...cu EL sau cu satan...tu ce solutie ai??? sa fi gica contra in fiecare zi!!! sa apari in lume din nimic si sa traiesti pt nimic si sa sfirsesti un NIMIC.
Anonim, si tu sfarsesti tot un "nimic", doar ca defapt e vorba de atomi, nu de nimic, dar pentru nivelul tau aproape sumerian de educatie, atomii sunt nimic. Universul recicleaza tot, iar tu vei ajunge hrana de viermi si bacterii, apoi vei ajunge doar molecule imprastiate din ce in ce mai mici. Daca ai avea intelepciune adevarata, ai fi impacat cu asta, dar te ascunzi dupa idei ridicole, mintindu-te constant.
RăspundețiȘtergereVorbind de "gica contra", vezi ca esti pe un blog cu tema pe ateism si antiteism, nu crestinsm, asa ca tu esti cu "contra" aici, dar nu ma supar ca existi si te agiti cum faci tu...
XXXDragomir....hei baiete te-ai trezit din amorteala...incepi sa comunici???stai in doua picioare si gindesti??? Care atomi??? asta era valabil acum XXX de ani, atunci atomii erau considerati si unii asa au invatat, ca sunt cea mai mica unitate indivizibila a materiei...apoi dupa XXY au invatat ca atomii se mai pot si divide in electronii, protonii şi neutronii...dar de atunci s-au schimbat multe...vorbim de quarkuri,de neutrino,de bosonii, de energii, chestii care nu mai tin de lumea materiala, elemente pe care viermii nu le pot minca...asculta baietica, afla o noutate: lumea asta nu e doar materie!!!
RăspundețiȘtergereE ceva nou pt. tine??!!
Nu toate lucrurile se baga in gura si se maninca!!!Mai ai totusi o sansa...ISUS HRISTOS si METANOIA....
Anonim, as zice ca esti varza, dar este printre plantele mele preferate. Inteleg ca toata educatia ta e formata din povesti vorbite in timpul meselor. E bine ca macar ai niste curiozitate... poti ajunge si tu liber ganditor.
RăspundețiȘtergereDa, te-ai trezit...dar tot asa cum ai fost!!!!
RăspundețiȘtergereChiar ma intreb oare pt personaje cu probleme grave de sanatate [mintala] ca tine nu s-ar pute ridica permisul de navigare pe internet???
Ai deja 150 de puncte penalizare...
Paraseste-ne, domle, lasa-ne sa conversm...sa comunicam liber...
Anonim, esti amuzant
RăspundețiȘtergereParaseste-ne, domle, lasa-ne sa conversm...sa comunicam liber
RăspundețiȘtergereComunici cu cine? Nu ti-am zis ca nu sunt interesat? Nu detii nici cele mai elementare cunostinte. Poti sa incepi sa le studiezi de aici:
http://www.logicalfallacies.info/
Vrei sa te invat eu cum se gandeste corect cand informatia este disponibila peste tot?
....pai daca va parasesc si eu cine mai ramine pe blogul vostru de doi bani???
RăspundețiȘtergereramine-ti doar doi bolnavi incurabili dogless + XXXDragomir!!!! ca urmare nu plec ci va mai intreb inca o data, si promit sa am rabdare,
1. Informatia inseamna cunoastere??!!!Adica daca sti tabla inmultirii inseamna dupa tine ca esti matematician!!!???
Anonim, nu este vina mea si, probabil, nici a lui godless, ca tu esti prea superficial si nu simti nuantele si diferentele semantice dintre informatie si cunoastere. Pot sa-ti recomand sa cumperi un DEX si sa participi la niste cursuri lungi de filosofie si logica, bafta!
RăspundețiȘtergereSi nu uita, religia nu este o boala incurabila, dar schizofrenia este, asa ca daca auzi voci... cauta terapie.
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergereBine ma anonime, uite ca m-ai speriat ca daca nu mai postezi tu comentarii la mine pe blog o sa fiu mai obscur decat eram mai inainte.
RăspundețiȘtergereE totusi bine ca nu sunt imparatul obscuritatii asa ca crestinul retardat de Adi:
Adrian Arvunescu (Crestinozaurus Rex)
# Data: 03 august 2010
# Scor: 0,268
# Pozitia in clasament: 14266
# Posturi in ultimele 30 zile: 7
----------------------------------
Sclavii lui Dumnezeu
# Data: 03 august 2010
# Scor: 0,912
# Pozitia in clasament: 2378
# Posturi in ultimele 30 zile: 5
Oricum, revenind la tine. Ia prezinta-ne si noua cel mai bun argument pentru existenta lui Dumnezeu. Unul singur sa fie, si cel pe care il consideri tu cel mai bun, nu predici despre cum nu o sa ne mai dea Mos Craciun bomboane daca nu credem in el, da?
Prezinta-l pe acela si eu am sa-ti arat de ce e fals. Si sa-mi mai spui si daca cunosti limba engleza. Ca sa stim prin ce ape ne scaldam.
.... de citit pasajul care incepe cu "Cu câţiva ani în urmă am purtat o corespondenţă cu Carl Sagan...."
RăspundețiȘtergerehttp://www.rcrwebsite.com/faith2.htm
Dumnezeu e Cel care poate creea ceva din nimic...care poate da un impuls ca din nimic material sa se nasca ceva....
Comenteaza discutia dintre R. C. Sproul si Carl Segan....
Cu câţiva ani în urmă am purtat o corespondenţă cu Carl Sagan, pentru că o publicaţie ne-a rugat pe amândoi să răspundem la câteva întrebări legate de teologie şi cosmogonie filozofică. Discutam despre teoria Big Bang şi despre alte lucruri pe care el le afirma spunând că dispunem acum de aparatura ştiinţifică necesară pentru a ne putea întoarce până la o nanosecundă de momentul Big Bang-ului, şi aşa mai departe. Eu i-am replicat, hai atunci să ne întoarcem şi mai mult în timp, înainte de acest moment. Ce crezi că avem înainte de această explozie? Să fi existat oare o condensare completă a întregii materii şi a întregii energii, compactate în acest punct infinitezimal singular, cum îl descrii tu, care se găseşte într-o stare de organizare şi inerţie pentru eternitate. Apoi, într-o marţi după-masa la ora 5, dintr-o dată acesta se hotărăşte să explodeze. Vreau să ştiu cine l-a mişcat. Vreau să ştiu ce forţă exterioară a schimbat acest curs de inerţie. El mi-a răspuns, ei bine, nu putem merge chiar până acolo. Nu avem nevoie să mergem până acolo. Am spus, ba da, trebuie să mergi până acolo. Pentru că, dacă doar presupui în mod arbitrar că acest lucru s-a întâmplat, atunci vorbeşti de magie, nu de ştiinţă. Însă problema e că nici un om de ştiinţă nu a fost prezent să observe acel eveniment. Nimeni nu a fost martor ocular la creaţie. De aceea, fie ne apropiem de începuturile sau originea universului printr-un fel de deducere, pe baza lucrurilor pe care le vedem acum, fie privim la revelaţia supranaturală pe care ne-o dă Dumnezeu şi care spune că lucrarea Lui antedatează universul material, aşa cum îl cunoaştem noi. Desigur, eu cred că poţi ajunge la aceeaşi concluzie, indiferent dacă deduci raţional originea din realitatea ce ne înconjoară şi pe care o poţi percepe acum, pentru că ea reclamă existenţa inerentă a unei fiinţe veşnice pentru originea acestui univers, sau priveşti la revelaţia specială pe care o găseşti în Scriptură, care ne declară că Dumnezeu este Autorul universului.
RăspundețiȘtergereDar aici citim, "Prin credinţă pricepem că lumea a fost făcută prin Cuvântul lui Dumnezeu, aşa că tot ce se vede n-a fost făcut din lucruri care se văd." Mai citeşte o dată: "tot ce se vede n-a fost făcut din lucruri care se văd." E ca şi cum am spune că lucrurile care se văd nu au provenit din lucruri care se pot vedea. Într-un anume punct al analizei tale ştiinţifice, pe măsură ce raţionalizezi în sens invers pornind de la lucrurile pe care le poţi vedea, te vei izbi de necesitatea, de necesitatea cauzală a unei cauze nevăzute, invizibile şi ne-fizice, pentru tot ceea ce vezi. Acesta e motivul pentru care, din punct de vedere istoric, în teologia creştină conceptul creaţiei este numit creaţie ex-nihilo - din nimic. Nu cu sensul că n-a fost nevoie de nimic, pentru că Dumnezeu este ceva, nu este nimic. E vorba de o fiinţă eternă şi care există prin ea însăşi, care este cauza suficientă şi eficientă pentru acest univers. El este Cel ce îl aduce în fiinţă. Dar ideea creaţiei ex-nihilo înseamnă că Dumnezeu nu a avut o materie preexistentă pe care doar a rearanjat-o şi a remodelat-o, aşa cum un olar ia o bucată de lut şi face din ea un vas frumos. Dimpotrivă, Dumnezeu a scos lumea fizică din nimic. Nu din ceva, pentru că, dacă materia folosită atunci ar fi avut nevoie de o cauză materială, în acest caz şi această materie materială ar fi avut nevoie de o cauză materială, şi aşa mai departe la infinit, ceea ce este absurd.
Reproduc discutia poate mai este si un al 5lea care urmareste blogul asta....
Anonimule, tu nu pricepi ca si DACA ar exista ceva forta care a pornit si modelat bing-bang-ul, nu demonstreaza, absolut deloc, zero, nil, ca e vorba de zeul evreilor sau crestinilor sau musulmanilor ori ca e vorba de ceva biblie cacacioasa scrisa din niste ciobani imbecili si isterici; in cel mai bun caz este un argument pentru deism.
RăspundețiȘtergereCa fapt divers, ai demonstrat deja nu intelegi fizica, deci prin faptul ca utilizezi termeni din acel domeniu cu asa usurinta si superficialitate, doar te faci de ras (mai mult). Pacat ca nu folosesti un nume, sa stim mai bine de cine sa radem.
Asa, deci cel mai bun argument al tau pentru existenta lui Dumnezeu este un apel la ignoranta.
RăspundețiȘtergerehttp://ro.wikipedia.org/wiki/Argumentul_ignoran%C8%9Bei
Pune mana si citeste de aici.
Tu zici asa: nu stim cum a luat nastere Universul, deci l-a facut un dumnezeu. Ghici ce, la fel au facut si oamenii primitivi cu curcubeul, cu fulgerele, cu bolile, cu cuteremurile, cu inundatiile si potopurile. Nu stiau de ce si cum se intampla acelea, deci au tras concluzia ca erau din cauza unor dumnezei. Ceea ce noi acum stim ca e fals. Toate fenomenele enumerate mai sus au explicatii care exclud total supranaturalul.
Oricum, argumentul tau are o groaza de probleme, in afara de faptul ca e un apel la ignoranta, dar e suficient ca eu sa i aduc o singura crtica pentru a il desfiinta.
Ia si citeste de aici, daca tot nu stii limba engleza:
http://lazypawn.com/wordpress/kalam-itatea-se-chema-rex-partea-a-ii-a/
Si acum ca tot ai aflat ca cel mai bun argument al tau pentru existenta lui Dumnezeu este un biet apel la ignoranta, te rog sa te duci unde te-am trimis prima data si sa mai aprofundezi logica aia.
OK...am sa citesc....dar mai smecherilor...ati spune numele este un semn de politete si consideratie fata de cel caruia il spui...nu cred ca meriti sa-ti comunic numele mea....
RăspundețiȘtergereInca o data intrebarea...insist sa raspunzi...esti alunecos ca un sapun...
1. Informatia inseamna cunoastere??!!!Adica daca sti tabla inmultirii inseamna dupa tine ca esti matematician!!!???
2. Adi de ce nu are "microfon"???
Adi doar injura, il cunosti? Cred ca ti-ar placea de el, aveti in comun impolitetea.
RăspundețiȘtergereXDragomir ai mari probleme...cum se face ca raspunzi la cea de a doua chestiune si nu la prima???
RăspundețiȘtergereAm inteles ca ai ceva cunostine de psihologie sau ceva pe aproape...Evalueaza-te cu teste si afla unde se incadreaza persoanele care raspund la cea de a doua intrebare!!!!Cum se face ca l-am gasit pe alte bloguri conversind e adevarat cu alte persoane...si vorbeste chiar bine???
Impreuna cu dogless ati lucrat cred la Secu sau nu...am gasit: sunteti MILITIENI !!!!
Poza din dreptul numelui de utilizator este o dedicatie pentru cititori ca tine; o poti vedea in marime mai mare aici.
RăspundețiȘtergereIt's time to play SPOT THE LOONEY!
Te-am prins.....MILITIANU DE LA NOI CARA LADA CU GUNOI!!!!!Inca o data: ia pastile sau predate-ti viata lui Isus Hristos!!! EL poate scoate dracii, duhurile care te stapinesc!!!
RăspundețiȘtergereCe tot o mai freci pe aici nene? Ti-am zis sa te duci sa aprofundezi logica aia. Fa asta si nu mai posta comentarii inutile. Altminteri am sa ti le sterg. Ma deranjeaza limbajul tau de adolescent imberb.
RăspundețiȘtergereDaca ai putea ce alceva mi-ai face???? Intelectualule MILITIAN....asa gindeau si aia si cind nu le placea ceva le inchidea "microfonul"...sau ii trimitea la Canal...este un model de gindire bre...un caracter...ce te reprezinta pe tine si catelusul tau XXXDragomir...
RăspundețiȘtergereBa ateule, omule fara DUMNEZEU, raspunde ba, la intrebarea...
1. Informatia inseamna cunoastere??!!!Adica daca sti tabla inmultirii inseamna dupa tine ca esti matematician!!!???
De fapt stiu si eu si sti si tu de ce nu raspunzi...pentru ca informatia pe care cu greu ai acumulat-o nu inseamna nimic daca nu o si prelucrezi cu creierul, mintea, gindirea...
"Altminteli am sa le sterg" da ce ba acesta e internetul lui tatato...ai drept de proprietate pe comunicare....
Ramii cu catelusul tau si "comunicati" pina....va va recicla universul...
Interesant cat suferi pentru o simpla intrebare, noroc ca nu lucrezi in sistemul educational, ca ai face spume in fata copiilor. O sa-ti raspund, din mila:
RăspundețiȘtergere- informatia nu inseamna cunoastere, in acelasi fel in care sa ai o lista cu toti imbecilii care comenteaza pe bloguri nu inseamna sa ii cunosti pe toti, personal. Daca ai impresia ca acesta este argumentul tau impotriva ateismului, vei avea probleme foarte foarte mari in viata.
- tabla inmultirii este un fundament foarte practic in domeniul matematicii; este un mijloc prin care se accelereaza rezolvarea problemelor, nici macar nu este o formula matematica. Bine ca nu compari un copil de clasa I, care abia invata sa scrie, cu un jurnalist sau un traducator de carti. Se vede ca nu esti vorbitor nativ de limba romana, dar se vede ca nici nu esti ganditor nativ.
Tu chiar ai impresia ca ateii sunt doar oameni care memoreaza bine niste informatii si atat? Ai sanse mari sa iei aurul la olimpiada...
Iti amintesc ca majoritatea ateilor inca vin din familii religioase. Cum altfel crezi ca au scapat de religie, credinta si dogma? "creierul, mintea, gandirea...", daca ai si tu asa ceva, foloseste-le sa judeci OBIECTIV, nu doar sa-ti aperi ideologii bazate pe frica, teroare si alte emotii.
Vasilica....intrebare....Aristotel, Pitagora, Newton, B. Branklin....etc erau atei???
RăspundețiȘtergereUau, nu te lasi pana nu demonstrezi ca esti total incapabil sa folosesti un sistem de judecata.
RăspundețiȘtergere- Aristotel, filosof din Grecia Antica (nu exista crestnism acolo) care sustinea ca universul trebuie inteles prin observatie si ratiune. El a ajutat enorm la dezvoltarea gandirii stiintifice cu care s-au luptat Bisericile de prea multe secole. Unii apologisti crestini s-au concentrat pe partea mai oculta a filosofiei lui Aristotel, nu este nici o surpriza. Traditia de crestinizare a personajelor istorice este unul din vechile instrumente ale apologistilor crestini, fiind utila pentru starnirea unui spirit sovin, de mandrie, in randul maselor de ne-ganditori.
- Pitagora, nu e clar. A fost un mistic si un matematician bun care a deschis domeniul pentru un public mai larg (educatia matematica, inginereasca era secreta, fiind rezervata doar pentru grupurile de arhitecti care construiau orasele). Pitagora credea ca poti sa-ti pierzi parti din suflet prin parturi... asa ca in cultul sau era interzis consumul de fasole. Deci ateu nu era, ci avea propriul lui cult, adica un pagan din punctul de vedere al Bisericii.
- Newton chiar era un "heretic", fiind un alchemist pasionat, dar contributia sa in largirea domeniul stiintific este seminala, mai ales in contextul dezvoltarii imperiul Britanic (britanicii au investit foarte mult in stiinta, prin universitati, dobandind astfel multe tehnologii utile pentru un imperiu). In scrisorile apologetice, a lui Newton, motivatia sa generica pentru un "design inteligent" (deism, nu crestinism) este bazata pe o cunoastere saraca a sistemului solar; Newton nu avea acces la tehnologia de observatie dezvoltata in secolul XX.
- Benjamin Franklin (banuiesc ca la el te refereai). Am sa-ti dau doar niste citate de la el, fiindca e mult mai relevant:
Va fi somn destul in mormant. B. Franklin
Metoda prin care vezi cu ochiul credintei este inchiderea ochiului ratiunii. B. Franklin
Farurile sunt mai folositoare ca bisericile. B. Franklin (farurile de pe tarmuri dedicate navigatiei maritime)
Sa traiesti doar prin credinta este sa traiesti orb. B. Franklin
Aparent esti prea incult sa realizezi ca in perioada lui Franklin era la moda sa folosesti expresii populare cu cuvinte religioase in glume si discursuri - chiar daca esti agnostic sau deist - mai ales cand esti un lider de comunitate la care lumea se uita ca model si sursa de intelepciune (poti sa pronunti "ta-bu"?).
Nu ma obosesc sa fac lista cu personalitati istorice importante "atee"; este o treaba mult prea copilareasca... "hai sa ne masuram lungimea listelor".
Mai, Vasilica, eu te-am intrebat daca erau atei [hard sau soft] nu daca erau crestini....CONCENTREAZA-TE SI RASPUNDE LA SUBIECT in ordine....si asi fi vrut sa continuam cu intrebarea cum definesti tu ateismul? dar cu tine e chiar greu...un poti sa urmaresti o succesiune logica de evenimente...
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereAnonim, daca vrei sa afli daca erau sau nu atei acei oameni, poti foarte usor: arunca-te in fata la o masina; ajungi in rai si ii intrebi (sa ceri la intrare sa-ti introduca mai multe limbi in cap).
RăspundețiȘtergereInteleg ca ai impresia ca eu sunt un oracol, dar nu pot sa-ti raspund la toate intrebarile. Macar incearca sa cauti pe Google inainte, sau e necrestinesc sa cauti pe Google?
Vasilica, pentru ultima data, CONCENTREAZA-TE ia-ti pastilele si asculta cu atentie:
RăspundețiȘtergere1. Am intrebat daca sunt atei sau nu pentru a dezvolta ulterior ideea ca ei si altii credeau in ceva [zei, ratiune, Dumnezeu] si asi fi vrut sa continui etc. ca intr-un tirziu sa aflu de la tine cum definesti tu ateismul...E GREU?!
2. Inca o data iti sugerez du-te la un control medical detaliat...
3.Cum sa ma arunc sub masina si sa ma intilnesc cu cei enumerati in Rai....acolo ajung doar cei care cred ca Isus este Hristosul, Fiul lui Dumnezeu si in Duhul Sfint...
4. De sa caut pe Google??? Cum adica e necrestinesc??? sau nu sti ca exista si alte motoare de cautare...Cuil, Ask,Alta Vista, Bing.... Tu si alde Vangheli cautati cu Gogleeee!!! Cum spuneam..orice prinzi in mina bagi in gura!!! precum prematurii!!!!
Anonimule, sa inteleg ca nu crezi ca Isus este Hristosul, Fiul lui Dumnezeu si in Duhul Sfint...? Ce mai cauti aici? Uite, du-te tine-i companie la celalalt utilizator disperat, domnul Un labagiu oligofren insignifiant, va potriviti perfect.
RăspundețiȘtergereDaca ai nevoie de definitii suplimentare: http://dexonline.ro . Incepe cu definitiile urmatoare: 1 2 3 4 5 6 7 8 si cel mai important 9 10
http://decesul.wordpress.com/2010/08/12/raspuns-pt-pietenul-lui-godless/
RăspundețiȘtergere(Iti spusei ca scriu romane, care la sfarsit simt ca trebuiau detaliate intro carte, ca n-am zis nic 1 la suta din ce aveam de zis :) )