Una dintre principalele chestiuni care m-ar împiedica să venerez creatura prezentată în Vechiul Testament sub numele de Yahve, este faptul că e depăşită de specia umană la absolut toate capitolele.
Acum cineva ar crede că o să ma leg de imoralitatea specimenului, dar nu, să încercăm altceva.
Să vedem ce a făcut prin mitologicul testament acest Yahve, şi noi nu putem face:
1. Cică l-a făcut pe Adam din pământ şi pe Eva din coasta lui. Ha ha ha!
Noi putem să facem oameni pe bandă rulantă prin activitatea numită sex, şi să ne mai şi placă.
2. Când oamenii au început să construiască Turnul Babel, le-a încurcat limbile, că să împiedice realizarea construcţiei.
Dar imediat oamenii au început să scoată traducători şi l-au pus la respect pe Dumnezeu. Acum avem chiar şi google translate. Bezbojnicul a mai adăugat că pe deasupra s-au mai inventat şi limbile de circulaţie internaţională, spre ciuda lui Dumnezeu.
Iar dacă vrem să ne încurcăm limbile mai mult decât a făcut-o divinitatea, putem să tragem nişte beţii crunte, cu rezultate excepţionale în acest domeniu.
3. A făcut-o pe nevasta lui Avraam, care era nefertilă, să nască. Mare minune...
Ştim şi noi să facem tratamente de fertilitate.
4. I-a îndemnat pe evrei să facă genocid peste genocid, dar Hitler i-a arătat că e mai bun decât el, manipulându-i pe germani să facă genocid asupra poporului lui Dumnezeu. Şi Hitler a făcut-o la modul organizat şi profesionist.
5. A distrus Sodoma şi Gomora cu foc venit din ceruri. Să fi văzut el exploziile de la Hiroshima şi Nagasaki, şi apoi să se mai laude cu minuni din astea de doi lei.
6. I s-a arătat lui Moise sub forma unui tufiş care a luat loc. Să fim serioşi. Să ajungă el în secolul XXI să vadă ce efecte speciale avem. Tufişul arzator este de râsul curcilor.
7. A distrus toată specia umană afară de Noe şi familia lui. Şi noi ştim să facem din astea, doar am adus la extincţie mai multe specii de animale, şi unii susţin că chiar acuma ne îndreptăm glorios către propria extincţie cu încălzirea globală. Eu nu prea o cred pe asta, dar ceea ce cred este că oricând putem să ne anihilăm cu nişte bombe nucleare.
8. El ne-a ucis pe noi, dar şi noi pe el, vezi Nietzsche: "God is dead. God remains dead. And we have killed him".
9. Cică Dumnezeu a creat lumină. Să ia aminte cum se face lumina uitându-se la becurile noastre, lasere, şi alte minuni tehnologice.
10. Cică a creat Universul. Da, păi minciuni din astea putem şi noi spune. De fapt solipsiştii spun că tot ceea ce există este o creaţie a propriilor senzaţii şi percepţii. Deci sunt mai buni decât el.
11. Cică Dumnezeu a creat plante şi animale. Iar oamenii le-au modificat prin selecţie artificială ca să răspundă propriilor nevoi.
12. Cu puterea divină, Aaron a transformat un toiag în şarpe. Dar chestii din astea puteau să facă şi magii egipteni, că doar scrie în Biblie.
13. A despărţit Marea roşie în două. Noi am despărţit pământul în două, în repetate rânduri cu toate canalele de navigaţie pe care le-am construit.
14. Le-a dat mană cerească la israeliţi. Mare brânză. Şi Naţiunile Unite au trimis ajutoare alimentare la somalezi cu ajutorul elicopterelor şi avioanelor.
15. A scos apă dintr-o piatră. Să scoată petrol de pe fundul mării şi apoi mai discutăm.
16. Prin sfântul cuvânt al Bibliei, Dumnezeu susţine că a oprit Soarele şi Luna în loc, pentru ca Iosua să aibă răgaz să-i extermine pe toţi amoriţii. Asta nu arată decât că Dumnezeu nu ştia că Pământul se învârte în jurul Soarelui şi nu invers. Până şi copiii de 6 ani ştiu lucrurile astea în ziua de azi.
Să nu mai vorbim despre toate minunile de care poporul lui Dumnezeu nu avea habar, cum ar fi, frigiderul, computerul, transmisia radio, sateliţi, internet, avioane, rachete cosmice, microscoape electronice, acceleratoare de particule, centrale atomoelectrice, medicamente, vaccinuri, pungi de plastic, şi altele.
Şi, există oameni care trăiesc în secolul XXI, beneficiază de toate acestea, şi consideră superioare minunile biblice, gen tufişul arzător. Ba, încă mai au tupeu şi să scrie lucrurile astea pe internet. Pe drept cuvânt, celor care nu fac măcar o plecăciune în faţa Ştiinţei şi Tehnologiei ar trebui să li se refuze dreptul de-a face uz de ele. Pentru că nu merită.
Acum cineva ar crede că o să ma leg de imoralitatea specimenului, dar nu, să încercăm altceva.
Să vedem ce a făcut prin mitologicul testament acest Yahve, şi noi nu putem face:
1. Cică l-a făcut pe Adam din pământ şi pe Eva din coasta lui. Ha ha ha!
Noi putem să facem oameni pe bandă rulantă prin activitatea numită sex, şi să ne mai şi placă.
2. Când oamenii au început să construiască Turnul Babel, le-a încurcat limbile, că să împiedice realizarea construcţiei.
Dar imediat oamenii au început să scoată traducători şi l-au pus la respect pe Dumnezeu. Acum avem chiar şi google translate. Bezbojnicul a mai adăugat că pe deasupra s-au mai inventat şi limbile de circulaţie internaţională, spre ciuda lui Dumnezeu.
Iar dacă vrem să ne încurcăm limbile mai mult decât a făcut-o divinitatea, putem să tragem nişte beţii crunte, cu rezultate excepţionale în acest domeniu.
3. A făcut-o pe nevasta lui Avraam, care era nefertilă, să nască. Mare minune...
Ştim şi noi să facem tratamente de fertilitate.
4. I-a îndemnat pe evrei să facă genocid peste genocid, dar Hitler i-a arătat că e mai bun decât el, manipulându-i pe germani să facă genocid asupra poporului lui Dumnezeu. Şi Hitler a făcut-o la modul organizat şi profesionist.
5. A distrus Sodoma şi Gomora cu foc venit din ceruri. Să fi văzut el exploziile de la Hiroshima şi Nagasaki, şi apoi să se mai laude cu minuni din astea de doi lei.
6. I s-a arătat lui Moise sub forma unui tufiş care a luat loc. Să fim serioşi. Să ajungă el în secolul XXI să vadă ce efecte speciale avem. Tufişul arzator este de râsul curcilor.
7. A distrus toată specia umană afară de Noe şi familia lui. Şi noi ştim să facem din astea, doar am adus la extincţie mai multe specii de animale, şi unii susţin că chiar acuma ne îndreptăm glorios către propria extincţie cu încălzirea globală. Eu nu prea o cred pe asta, dar ceea ce cred este că oricând putem să ne anihilăm cu nişte bombe nucleare.
8. El ne-a ucis pe noi, dar şi noi pe el, vezi Nietzsche: "God is dead. God remains dead. And we have killed him".
9. Cică Dumnezeu a creat lumină. Să ia aminte cum se face lumina uitându-se la becurile noastre, lasere, şi alte minuni tehnologice.
10. Cică a creat Universul. Da, păi minciuni din astea putem şi noi spune. De fapt solipsiştii spun că tot ceea ce există este o creaţie a propriilor senzaţii şi percepţii. Deci sunt mai buni decât el.
11. Cică Dumnezeu a creat plante şi animale. Iar oamenii le-au modificat prin selecţie artificială ca să răspundă propriilor nevoi.
12. Cu puterea divină, Aaron a transformat un toiag în şarpe. Dar chestii din astea puteau să facă şi magii egipteni, că doar scrie în Biblie.
13. A despărţit Marea roşie în două. Noi am despărţit pământul în două, în repetate rânduri cu toate canalele de navigaţie pe care le-am construit.
14. Le-a dat mană cerească la israeliţi. Mare brânză. Şi Naţiunile Unite au trimis ajutoare alimentare la somalezi cu ajutorul elicopterelor şi avioanelor.
15. A scos apă dintr-o piatră. Să scoată petrol de pe fundul mării şi apoi mai discutăm.
16. Prin sfântul cuvânt al Bibliei, Dumnezeu susţine că a oprit Soarele şi Luna în loc, pentru ca Iosua să aibă răgaz să-i extermine pe toţi amoriţii. Asta nu arată decât că Dumnezeu nu ştia că Pământul se învârte în jurul Soarelui şi nu invers. Până şi copiii de 6 ani ştiu lucrurile astea în ziua de azi.
Să nu mai vorbim despre toate minunile de care poporul lui Dumnezeu nu avea habar, cum ar fi, frigiderul, computerul, transmisia radio, sateliţi, internet, avioane, rachete cosmice, microscoape electronice, acceleratoare de particule, centrale atomoelectrice, medicamente, vaccinuri, pungi de plastic, şi altele.
Şi, există oameni care trăiesc în secolul XXI, beneficiază de toate acestea, şi consideră superioare minunile biblice, gen tufişul arzător. Ba, încă mai au tupeu şi să scrie lucrurile astea pe internet. Pe drept cuvânt, celor care nu fac măcar o plecăciune în faţa Ştiinţei şi Tehnologiei ar trebui să li se refuze dreptul de-a face uz de ele. Pentru că nu merită.
Haha... excelent!
RăspundețiȘtergereLa punctul doi aş avea un addendum:
"le-a încurcat limbile" -> oamenii au inventat limbile de circulatie internationala/lingue franca si s-au inteles.
:)Am facut update.
RăspundețiȘtergerenici o sansa sa renunte la confortul obtinut prin munca altora. o sa zica ca si aia erau crestini c ei.
RăspundețiȘtergereEu nu i-am invitat decat sa slujeasca putin si la alt dumnezeu, numit tehnologie. Stiu ca le plac indemnurile astea.
RăspundețiȘtergereȘi ca să fim corecți, am putea să zicem că Stalin i-a dat clasă lu' Hitler, da' știm cum o să urle creștinii că din cauză că erau ateu, nu din cauză că era dezaxat și credea în religia numită comunism.
RăspundețiȘtergerece blog de cacat. ateii sunt inferiori animalelor
RăspundețiȘtergereCe comentariu de cacat. Crestinii sunt inferiori virusilor.
RăspundețiȘtergereCum pot crestinii sa fie inferiori virusilor -asta arat, iar "daca mai era cazul" ca ateismul este impotriva crestinismului nu a religiilor in gerenal- cand Nicolae Paulescu a descoperit insulina...Deci si el este inferisor virusilor? Si iti mai dau 1000 de exemple daca vrei...
RăspundețiȘtergereEra doar o replica la comentariul idiot al anonimului care a zis ca ateii sunt inferiori animalelor. Si pot sa dau sa eu exemplu pe Einstein, Feynman, Russel, etc. Inca odata iti spun ca eu, personal sunt impotriva religiilor, nu ateismul.
RăspundețiȘtergereTe rog sa ma ierti ca insist, dar religie nu inseamna doar crestinism si din tot ceea ce vad pe blogurile ateilor scrie mare "ANTICRESTN"...
RăspundețiȘtergereReligie nu inseamna doar crestinism, dar aici e Romania. La ce te asteptai sa scriem in limba romana despre religia aztecilor?
RăspundețiȘtergereCat despre anticrestinismul ateilor - pana si eu, care sunt intr-adevar anticrestin am vreo doua articole despre alte subiecte. Ia du-te pe blogurile crestine si vezi daca nu scrie pe ele antiateu.
Consider faptul ca traim in Romania nu este o motiv de a fi anti crestin "atunci trag concluzia 0,2% anti altereligii, 99,98% anticrestin din care 90% antiortodox ca sunten in Ro".Nu este un motiv fundamentat, daca este cineva care, sa aiba ceva cu religia in general, sau sa fie impotriva unui anumit lucru, nu se raporteaza doar la mediul in care traieste! Se raporteaza la tot ce-i impotriva conceptiilor lui.
RăspundețiȘtergereAcuma, sunt religii si religii. Budismul, de exemplu, nu zice ca eu merit sa fiu omorat cu pietre sau torturat intru eternitate. Crestinismul da.
RăspundețiȘtergereDaca tu ai trai intr-o tara in care oamenii ar sustine o ideologie conform careia tu meriti sa fi torturat pe vecie din simplul motiv ca nu crezi ceea ce cred ei, nu ai fi impotriva acelei ideologii?
Budismul e chiar o religie foarte misto. In budism exista liberul arbitru de-adevaratelea, pentru ca nu exista o zeitate care sa dea cu parul.
RăspundețiȘtergereCit despre Paulescu, sa nu uitam ca tot el este autorul unor lucrari de referinta ca "Degenerarea rasei jidanesti", "Jidanii si alcoolismul" si "Desfraul jidanilor".
RăspundețiȘtergereAcolo vorbea românul verde din el, crestin si patriot.
Raportandu-ne la crestinism nu spune ca vei fi omorat cu pietre "sufletul nu are moarte, daca se vorbeste de moartea sufetului se refera la indepartarea de Dumnezeu".Cat despre chinul sufletului -sufletul este imaterial- acesta nu este un chin de genul, m-am lovit, m-a durut, sa nu ne gandin la celebra smoala, Sfintii Parinti spun ca acest chin din iad se refera este lipsa totala a lui Dumnezeu -nepartasia cu El-. Cat despre budisn ce te-ai face daca ajungi un soarece care poate manaca grau rosu, sau un sarpe in picioarele cine stie carei dame. Si ce te-ai face daca in budism reincarnarile nu ar avea o finalitate -Nirvana- si ar fi ca-n platonims -teoria metempsihozei- in care sirul acestor incarnari este etern :D Asta ca o gluma!
RăspundețiȘtergereLeviticul 24:10
RăspundețiȘtergereFiul femeii israelite a hulit şi a blestemat Numele lui Dumnezeu. L-au adus la Moise. Mama sa se numea Şelomit, fata lui Dibri, din seminţia lui Dan.
L-au aruncat în temniţă, până va spune Moise ce va porunci Domnul.
Domnul a vorbit lui Moise, şi a zis:
Scoate din tabără pe cel ce a hulit; toţi cei ce l-au auzit, să-şi pună mâinile pe capul lui, şi toată adunarea să-l ucidă cu pietre.
Exodul 22:20
Cine aduce jertfe altor dumnezei decât Domnului singur, să fie nimicit cu desăvârşire.
Matei 13:41
Fiul omului va trimite pe îngerii Săi, şi ei vor smulge din Împărăţia Lui toate lucrurile, care sunt pricină de păcătuire şi pe cei ce săvârşesc fărădelegea.
şi-i vor arunca în cuptorul aprins; acolo va fi plânsul şi scrâşnirea dinţilor.
Sfintii parinti sa puna mana sa citeasca biblia.
Cat despre budism, inutil sa spun ca nu cred in chestiile supranaturale pe care le sustine.
Dar budistii n-au vreo carte sfanta care sa contina ororile din biblie.
1. In primul rand ca in crestinism nu mai sunt valabile toate din Legea lui Moise "vezi predica de pe munte si legea talionului".
RăspundețiȘtergereSa nu imi spui vorba aia pe care am auzit-o frecvent dar care nu are adevar in ea -cand au avut crestinii puterea au taiat si spanzurat- iti demonstrez faptul ca nu este adevarat!
Cand au venit calvinii la putere la Viena, au incercat sa echilibreze raportul de forte politice in Transilvania, caci pana atunci erau catolicii la putere, romanii erau ortodocsi, romanii erau majoritari dar ortodocsia era doar tolerata, si au incercat sa-i aduca pe romani la calvinism petru a echilibra raporul de forte, si gandeste-te ca nu au incercat sa-i aduca cu vorba buna.
"In castelul de la Blaj al principelui Apaffi, dintru a carui porunca laudatul Sava –Brancovici, mitropolit ortodox in timpul incercarilor de calvinizare– fu batut de moarte, dupa aceia din nou bagat in temnita si de acolo scos in toata vinerea, fu batut cu toiege pana la moarte" scrie Pentru Maior in istoria sa. Apoi cand au revenit catolicii la putere au incercat sa-i aduca si astia pe romani -si asa a aparut biserica unita- si nici astia nu au incercat sa-i aduca cu vorba buna!
"Nu atat din partea paganilor necurati (Turci) intampina greutati sfintele lucruri bisericesti (caci ei chinuiesc si necajesc foarte neamul crestinesc in privinta politica si nationala), cat din partea papistasilor se fac in toate tinuturile lor mari siluiri, mari prigoniri si mari ispite, ca sa-i converteasca la sine, la dusmanii dumnezeiestii biserici a rasaritului, caci cu multa durere in inima si amaraciune a sufletelor noastre si a tot poporul ortodox auzim si intelegem ca sfintelor biserici din Ardeal si altor ortodocsi, care traiesc in Ungaria de Sus, li se fac multe nespuse cruzimi si cu toata inselaciunea si viclenia, iezuitii şi altii, care se numesc barati (unguri calugari), ca lupi rapitori ascunsi in piele de oaie, se intrec fara incetare şi fara odihna a amagi adevarata turma a lui Hristos" tot Petru Maior spunea, el facand partea din biserica unita!
Apoi marea problema de care se leaga toti -cruciadele- prima putem admite ca a fost pentru eliberarea Locurilor Sfinte dar urmatoarele nu, pentru ca dupa cate vedem la cruciada 4 latinii -catolicii- i-au atatact pe bizantini -ortodocsi- si au stapanit Bizantul cam 70 de ani... Crestini contra crestini...Totul se rezuma la jocuri politice si cand un prieten mi-a spus ca subiectivismul a condus, conduce si va conduce lumea eu i-am spus sa ma lase in pace cu baliverne dastea, dar am ajuns la vorba lui!
Sa vb si de inchizitie putin, unitatea credintei la acel timp insemna si unitatea politica -cand s-a incercat calvinizarea romanilor, un superinterndent calvin "imi scapa acum numele" ii cerea intr-o scrisoare patriarhului ecumenic Chiril Lukaris "s-a pastrat doar scrisoarea patriarhlui dar se intelege din aceasta ce cerea superintendentul" sa-si dea tacit acordul pentru trecerea romanilor la calvinism caci numai aceasta dupe la unitate-
2. Sfintii Parinti stiau foarte bine Biblia "caci cu asta se ocupau" pentru ca au interpretat-o corect -caci ceea ce este mai presus de materie "sufletul" nu poate suferii aceleasi chinuri ca un trup- si protestantii interpreteaza Biblia si au iesit la intrepretari 10000, in antichitate erau 2 scoli Alexandria si Antiohia si amandoua interpretau diferit Biblia!
3. Chestii supranaturala??Ciudat, cum yoghinii pot face levitatie, daca sunt doar niste chestii!
Totul are mai multe feluri de interpretare sa si Biblia asa ca ... Si doar un adevar exista si un infinit de greseli!
RăspundețiȘtergere1. Luca 16:17
RăspundețiȘtergereEste mai lesne să treacă cerul şi pământul decât să cadă o singură frântură de slovă din Lege.
Matei 5:17
Să nu credeţi că am venit să stric Legea sau Proorocii; am venit nu să stric, ci să împlinesc.
Căci adevărat vă spun, câtă vreme nu va trece cerul şi pământul, nu va trece o iotă sau o frântură de slovă din Lege, înainte ca să se fi întâmplat toate lucrurile.
Aşa că, oricine va strica una din cele mai mici din aceste porunci, şi va învăţa pe oameni aşa, va fi chemat cel mai mic în Împărăţia cerurilor; dar oricine le va păzi, şi va învăţa pe alţii să le păzească, va fi chemat mare în Împărăţia cerurilor.
Da, daca tot zici ca Cristos a venit sa schimbe Legea, desi el sustine altfel, cum se face ca Dumnezeu asta care e neschimbator, se schimba de pe azi pe maine? Nu putea sa o dea de la inceput pe aia cu intoarce obrazul?
2. Nu mai da copy paste. Popii ortodocsi i-au tinut sclavi pe tigani pana cand a venit Cuza. Sa tii sclavi e crestin? Da este, ca doar asa zice Cristos in evanglelie, ca sclavul sa sclaveasca si sa fie ascultator.
Ideea este ca daca crestinismul ar avea vreun fel de influenta benefica asupra omului s-ar vedea. Si nu se vede. Ia uite tot zici tu de ortodocsi de-ai nostri. Dupa ce Vlad Tepes l-a ajutat pe Stefan cel Mare (si Sfant) sa ajunga pe tronul Moldovei, cand a fost atacat Tepes de turci, Stefan s-a dus si a asediat cetatea Chilia, care era a lui Tepes. Curat crestin! In rest, s-au taiat crestinii intre ei, si-au dat in cap, s-au ars pe ruguri s-au spanzurat si s-au torturat in toate modurile posibile.
Si daca te prindeau pe vremea aia ca esti ateu, nu te beleau cu pietre, ori te spanzurau, ori te ardeau la foc mic.
Suntem civilizati in ziua de astazi din cauza tehnologiei si stiintei, nu a crestinismului.
Sau tu vrei sa spui ca daca ai afla maine ca nu exista Dumnezeu, ai iesi pe strada si ai incepe sa violezi, sa furi si sa ucizi la intamplare. Nu cred.
3. Ai o mare varza in cap. Daca tu esti crestin ortodox si mai crezi si in miracole budiste, care reprezinta incalcari ale legilor fizicii...
E trist. Pai care mai e religia adevarata?
Cum crezi tu ca leviteaza aia? Cu magie? Ai vreo explicatie? Iti dau eu explicatie - sunt niste minciuni. Ai vazut pe unul levitand in piata sau ce? Nu iti dai seama ca erau oamenii de stiinta calare pe ei, sa vada cum o fac?
4. Sfintii parinti sunt pusi acolo ca sa te spele pe creieri si sa te invete sa nu gandesti si sa faci ceea ce spun ei. Pune mana, citeste singur biblia aia si nu-i mai lasa pe altii sa-ti zica ca esti prost si ca nu esti in stare sa citesti cuvantul lui Dumnezeu.
crestinii incearca sa obtina mantuirea, adica viata vesnica alaturi de Dumnezeu. Tu mai maxim 50 de ani de trait alaturi de tehnologie, dupa aia mori cu trupul, nu ti-e teama ca sufletul e vesnic la fel si Dumnezeu si tehnologia a aparut doar de 100 de ani?? Sfintii Parinti spun foarte frumos ca unii mor cu Sfanta Scriptura in casa. Doamne ajuta-ne sa nu fim printre aceia.
RăspundețiȘtergereTu mai maxim 50 de ani de trait alaturi de tehnologie, dupa aia mori cu trupul, nu ti-e teama ca sufletul e vesnic la fel si Dumnezeu si tehnologia a aparut doar de 100 de ani??
RăspundețiȘtergereNu, nu mi-e teama ca exista Mos Craciun si nu o sa-mi dea jucarii. Cand o sa se dovedeasca existenta vreunui suflet sau a vreunei fantome poate o sa iau in considerare la modul serios aceste chestiuni.
cu toate astea...DUMNEZEU TE IUBESTE SI TE POATE IERTA,O GARANTEAZA ISUS HRISTOS.
RăspundețiȘtergerecu toate astea...DUMNEZEU TE IUBESTE SI TE POATE IERTA,O GARANTEAZA ISUS HRISTOS.
RăspundețiȘtergereChiar daca ar exista eu nu l-as iubi pe el; i-as spune sa dispara si sa-mi dea pace. Nu am nevoie de iertarea lui; eu sunt responsabil pentru greselile mele nu el si nici oricine altcineva. Iar daca o sa gresesc fata de un alt om am sa-i cer eventual iertare aceluia caruia i-am gresit nu unuia ca dumnezeu. Pe dumnezeu (daca ar exista) n-as avea cum sa-l iert eu pentru potop de exemplu.
RăspundețiȘtergerept.godles1859: cred ca esti un tip de treaba dar putin dezorientat, am taiat din textul tau cateva cuvinte si uite ce a iesit:
RăspundețiȘtergere.....eu sunt responsabil pentru greselile mele ....si nici oricine altcineva. Iar daca o sa gresesc fata de un alt om am sa-i cer .... iertare aceluia caruia i-am gresit....
este destul de bine zic eu
1.crestin(bine)inchinare lui DUMNEZEU in ISUS HRISTOS+DUH SFANT
2.satanist(rau)inchinare lui satan/diavol/idoli/zeitati(cu tot ce cuprinde)
3.ateu(nimic)exclude punctele 1si2 dar punctele 1si2 nu il exclud (mare atentie este foarte aproape de punctul 2 si fara aparare)
Bine o sa incerc sa sa reformulez.
RăspundețiȘtergereSa zicem ca te duci si ii violezi fata vecinului. Dupa aceea iti dai seama ca ai facut o fapta rea.
Trebuie sa te duci sa-i ceri iertare fetei vecinului, nu politaiului care te va pedepsi ulterior(Dumnezeu). Asa este moral sa faci. Daca ii ceri iertare politaiului si nu fetei inseamna ca nu ai reusit sa pricepi ca ai facut ceva rau, ci doar ca iti este frica de politai.
Insa nu ma asteptam de la crestini sa aiba idee de moralitate. Spre deosebire de voi, noi nu avem o reteta precisa pentru modul in care trebuie sa ne comportam. Trebuie sa gandim fiecare situatie.
Cat despre aberatia aia cu 1 2 si 3 n-am inteles nimic.
Trebuie sa gandim fiecare situatie... inseamna ca moralitatea ateista este determinata de chef, dispozitie, inclinatii (sa nu mai zic de ignoranta, rautate etc... teoria alegerii rationale).
RăspundețiȘtergereAsa ceva nu poti pretinde ca este superior unei morale autoritative, chiar si cea crestina... sa nu mai zic de cea comunista!
pt.godles1859:
RăspundețiȘtergeresincer imi doream sa intelegi "aberatia aia cu 1 2 si 3" este o simpla clasificare. Inainte de a da ochii cu "politaiul" este un indemn care ti-ar raspunde la ambele exemple pe care le-ai postat, de aceia am afirmat: "cred ca esti un tip de treaba" , ai avea tendinta de a cere iertare cuiva caruia i-ai pricinuit un oarecare deranj
lasa-ti darul acolo inaintea altarului si du-te intai de impaca-te cu fratele tau; apoi vino de adu-ti darul. (Mat.5:24)
Trebuie sa gandim fiecare situatie... inseamna ca moralitatea ateista este determinata de chef, dispozitie, inclinatii (sa nu mai zic de ignoranta, rautate etc... teoria alegerii rationale)
RăspundețiȘtergereAm spus ca trebuie sa te gandesti de fiecare data la consecintele actiunilor tale, nu ca trebuie sa te gandesti cand ai chef. Moralitatea ateista este determinata de instinct si ratiune in loc sa fie impusa de sus.
Asa ceva nu poti pretinde ca este superior unei morale autoritative
Orice fel de morala este superioara celei de tip autoritarist.
Tu nu furi, nu ucizi si nu violezi pentru ca ti-e frica de Dumnezeu, iar eu nu fac acestea din cauza ca am empatie, nu imi place sa vad suferind pe altii din cauza actiunilor mele si din cauza ca nu consider ca astfel de actiuni sunt avantajoase traiului in cadrul societatii in care vreau eu sa traiesc.
Pe de alta parte, daca Dumnezeu iti spune tie ca trebuie sa faci genocid va trebui sa executi ordinul; daca vine si-mi spune mie, cineva, oricine, ce trebuie sa fac il bag in p. ma-sii de urgenta. Prefer sa decid eu ce e bine si ce e rau. Iar genocidul este un lucru rau indiferent ca e facut de Dumnezeu sau de altii.
Nu cred ca stii tu ce fac eu si de ce...
RăspundețiȘtergereIndiferent ca te gandesti de fiecare data la consecintele actiunilor tale... asta nu te scuteste de o judecata gresita, influentata de factorii enuntati! Gandirea este imperfecta, mai mult, oameni diferiti produc ganduri diferite in aceleasi conditii, prin urmare cel putin unii dintre ei se inseala.
In plus, bazandu-te pe gandirea proprie... poti sa alegi deliberat sa nu te gandesti... si sa actionezi din chef, dispozitie, inclinatii (sa nu mai zic de ignoranta, rautate etc)
"Orice fel de morala este superioara celei de tip autoritarist"
De ce?
Daca rezultatele celui care nu fura, nu ucide si nu violeza pentru ca i-e frica de Dumnezeu sunt mai bune decat ale tale, motivate de empatie, atunci cum poti argumenta ca morala ta este superioara?
Daca ar veni cineva azi sa zica ca i-a zis Dumnezeu sa faca genocid... probabil l-ai trimite la nebuni. Insa cu niste evrei zicand asta acum mii de ani nu ai nicio problema sa ii crezi?
Nu cred ca stii tu ce fac eu si de ce...
RăspundețiȘtergerePai asculti de morala biblica de tip autoritarist si absolut, deci daca chiar asculti de ea trebuie sa faci ceea ce scrie in biblie ca trebuie sa faci.
Indiferent ca te gandesti de fiecare data la consecintele actiunilor tale... asta nu te scuteste de o judecata gresita
Iar daca nu te gandesti defel si executi ca un robot ceea ce ti se spune ai mai multe sanse sa gresesti decat daca te-ai gandi.
"Orice fel de morala este superioara celei de tip autoritarist"
De ce?
Pentru ca iti retrage decizia. Acolo nu mai iei tu decizii, ci le ia altul pentru tine. Nu mai decizi tu cee e moral si ce nu, decide altcineva. Asa s-au produs toate atrocitatile si genocidurile, deoarece supusii lui Hitler, in loc sa gandeasca ei daca e bine sa impuste femei si copii si sa-i gazeze cu milioanele au ales sa execute ceea ce a spus Hitler ca e moral.
Daca rezultatele celui care nu fura, nu ucide si nu violeza pentru ca i-e frica de Dumnezeu sunt mai bune decat ale tale, motivate de empatie, atunci cum poti argumenta ca morala ta este superioara
Pai poti sa citesti articolul asta. Pe de alta parte morala biblica e de tip absolut: sa nu furi, sa nu ucizi, sa nu minti, etc. Adeseori este moral sa furi sa ucizi si sa minti. Ca exemplu gandeste-te daca este moral sa-i dai un glont in cap lui Hitler in situatia in care asta e singura solutie pe care o ai la dispozitie ca sa opresti ditamai masacrul.
"Pai asculti de morala biblica de tip autoritarist si absolut"
RăspundețiȘtergereDar n-am zis nicaieri nimic de Biblie... ce-ai, esti fixat pe crestinisti? :)
Eu am promovat morala de tip autoritativ (cum exista, de exemplu, in armata, politie... sau in comunism etc.) ca fiind mai eficienta decat cea consensuala (cu atat mai mult decat cea "semianarhica", cum promovezi tu).
Executi ca un robot... de fapt, tocmai asta este punctul tare! Pentru ca pornesti de la ipoteza ca ala de care asculti e cel mai destept si are intotdeauna toate solutiile!
Insa tu cazi in extrem opusa si zici ca aia care sunt conducatori vor fi intotdeauna prosti si corupti. Pe langa faptul ca nu poti argumenta aceasta pozitie, conducatorii sunt... in general, ca poporul pe care-l conduc. Au insa avantajul perspectivei... tu actionezi ca un agent independent, pe cand conducatorul poate sa concerteze ceva... lucru de care tu n-ai avea habar.
Atrocitate e ce zici tu! Supusii lui Hitler au impuscat femei si copii... exact pentru ca asa credeau si ei ca e bine!! Desigur, Hitler le-a dat ideea, dar nu ar fi mers Germania atat de bine... daca oamenii nu aveau incredere in cauza fascista!
Nu citesc eu balivernele lu LadyPawn:)
Morala religioasa face predictia ca daca nimeni n-ar fura (omori, viola etc.), atunci ar fi cea mai buna societate posibila!
Faptul ca tu zici ca este moral sa furi sa ucizi si sa minti... este opinia ta, morala ta semianarhica, nicidecum un consens universal!
E usor sa zici acum ca ii trageai un glont in cap lui Hitler, pt ca ai toate informatiile la dispozitie... dar ai incercat sa te pui in situatia care era atunci? Covarsitoarea majoritate a oamenilor nici nu stiau de lagarele de concentrare!! Si, dupa cum am aratat mai sus, sustineau din plin cauza nazista!
hm.......................
RăspundețiȘtergerecine esti tu?
ce imi poti spune despre tine?
si apropo de Nietzsche, am vazut odata in bucuresti un tanar care era imbracat cu un tricou ce avea scris pe partea din fata God is dead, signed Nietzche.
iar pe spate.... ia sa te vad
ce crezi tu ca scria?
Dar n-am zis nicaieri nimic de Biblie... ce-ai, esti fixat pe crestinisti?
RăspundețiȘtergereAr trebui sa-ti facu un cont si sa-ti asociezi un pseudonim, ca eu nu am cum sa fac diferenta intre cei x anonimi care imi comenteaza pe blog intr-o anumita perioada. Cam tot ce am prins in ultima vreme a fost crestin.
Executi ca un robot... de fapt, tocmai asta este punctul tare!
Ok, fa-ti si lobotomie daca iti place, are acelasi efect - nu mai gandesti deloc.
Pentru ca pornesti de la ipoteza ca ala de care asculti e cel mai destept si are intotdeauna toate solutiile!
Vorbeam de moralitate, nu de desteptaciune. Hitler si cu Stalin erau intr-adevar desptepti ai aveau solutii pentru tot felul de chestii (de exmplu cum sa-i extermini pe evrei - solutia finala). Ipoteza ta este si cretina si este si contrara istoriei si experientei. Aia din varfurile ierarhiilor au fost de regula cei mai imorali indivizi.
Insa tu cazi in extrem opusa si zici ca aia care sunt conducatori vor fi intotdeauna prosti si corupti
Nu serios, tu ai citit vreodata ceea ce se cheama istorie? Ai o idee cat se poate de vaga? Din ce scrii reiese ca esti complet pe dinafara. Nu am zis ca cei din varful ierarhiilor sunt prosti; dar in materie de moralitate majoritatea au fost niste indivizi lipsiti de scrupule si specialisti in crima, genocid si alte orori. Sa asculti tu de jigodiile alea daca tot iti place sa fii robot.
Pe langa faptul ca nu poti argumenta aceasta pozitie
N-am nevoie sa argumentez, dovezile empirice (istorice) vorbesc de la sine. As putea si sa o argumentez insa dureaza prea mult si
Supusii lui Hitler au impuscat femei si copii... exact pentru ca asa credeau si ei ca e bine!! Desigur, Hitler le-a dat ideea
Corect. Asta iti face tie teoria tembela. Ai auzit vreodata de argumentul prin autoritate? Ia fa bine, informeaza-te si mai intoarce-te pe aici abia dupa ce studiezi putin aberatiile pe care le scoti din tine.
Faptul ca tu zici ca este moral sa furi sa ucizi si sa minti
Am zis ca in unele cazuri este iar in altele ba. Este valabil pentru orice fel de regula de genul asta.
E usor sa zici acum ca ii trageai un glont in cap lui Hitler
Sa stii ca au incercat destui, insa din pacate n-au reusit. Ar fi fost suficient sa stiu ca mi-ar fi ucis familia ca sa-i dau un glont in cap.
Morala religioasa face predictia ca daca nimeni n-ar fura (omori, viola etc.), atunci ar fi cea mai buna societate posibila!
Da si eu fac predictia ca daca nu ar mai fi indivizi ca tine care refuza sa-si foloseasca creierul am trai in cea mai buna societate posibila. Insa realitatea este alta.
si apropo de Nietzsche, am vazut odata in bucuresti un tanar care era imbracat cu un tricou ce avea scris pe partea din fata God is dead, signed Nietzche.
RăspundețiȘtergereiar pe spate.... ia sa te vad
ce crezi tu ca scria?
Asta e vreun argument prin tricoul cu Nietzsche? eu am vazut o carte in care scrie ca trebuie sa fiu ucis numaidecat (versiunea veche) sau torturat pentru vecie (versiunea noua). Cum crezi ca se numea cartea?
pt godless1859: sa zicem ca ma identific cu urmatoarele initiale SLL+1967(nu doresc sa deschid vreun blog)
RăspundețiȘtergereCautand ceva despre "tufisul arzator" am dat si de blogul tau cu subiectul "sclavii lui dumnezeu" .Am citit cate ceva pe sarite caci nu prea imi place ce idei ai postat acolo(desi ai tot dreptul,eu considerandu-ma un iubitor al crestinismului).
Mi-am permis sa iti scriu "cu toate astea...DUMNEZEU TE IUBESTE SI TE POATE IERTA,O GARANTEAZA ISUS HRISTOS." si comentarile cu 1.2.3.Iti multumesc pentru reformulare aia cu violul, dupa care mi-ai servit o ignorare totala. Am urmarit cateva zile ce mai apare nou in discutie si apoi m-am hotarat sa iti vad/citesc profilul pe care l-ai postat.Cu o oarecare surprindere am identificat cel putin doua punte comune: muzica, filme si literatura SF(acum vreo doua-s-ceva de ani poate si ateismul dar nu prea bine definit)
Cartea pe care ai amintit-o putin mai sus si iti este jena sa o numesti este BIBLIA/SFANTA SCRIPTURA/CATREA CARTILOR etc.
Dintr-un anumit punct de vedere este total adevarat ce ai scris acolo, dar te-ai intrebat DE CE? "Genocidul" acela cu POTOPUL este negresit opera lui Dumnezu,dar DE CE? si multe alte"CRIME"infioratoare impotriva unor popoare sau a umanitati "APOCALIPSA"(sfarsitul rasei umane asa cum o cunoastem)
Daca doresti sa afli raspunsul adevarat il vei gasi in acea carte pe care nu ai vrut sa o numesti.
Intre timp te-as ruga sa-mi recomanzi vreo lucrare a vreuniui filozof cu tema dragoste sau iubire.
Daca doresti sa dezvolt intr-o oarecare masura punctele 1.2.3. poti sa-mi spui, BIBLIA a fost dezbatuta din absolut toate punctele de vedere inclusiv Juridic, Dogmatic, Doctrinar, Filozofic etc.
sa zicem ca ma identific cu urmatoarele initiale SLL+1967
RăspundețiȘtergerepai identifica-te cu ceva; odata ce eu am o denumire e frumos sa ai si tu.
Cartea pe care ai amintit-o putin mai sus si iti este jena sa o numesti este BIBLIA/SFANTA SCRIPTURA/CATREA CARTILOR etc.
Vai dar numai jena nu mi este sa numesc cartea aia cum e, vezi ca am un capitol special de articole numit imbecilisme biblice;
era o intrebare retorice si nu te-ai prins tu.
"Genocidul" acela cu POTOPUL este negresit opera lui Dumnezu,dar DE CE?
Eu m-am intrebat, tu ai facut-o? Daca ai avea niste copii care sunt atat de rai incat isi dau in cap unii altora, care este solutia ta? Presupunand ca esti omnipotent si omniscient, ii ucizi pe toti? Da-mi un singur exemplu de solutie pe care a gasit-o Dumnezeu ptr rezolvarea anumitor probleme, si care este cea mai buna posibila. Da-mi un singur exemplu de ceva ce a facut Dumnezeu prin Biblie si eu nu il pot face mai bine. Un singur exemplu!
Daca doresti sa afli raspunsul adevarat il vei gasi in acea carte pe care nu ai vrut sa o numesti
Adica eu mi-am pierdut ani intregi din viata ca sa cumosc chimie, fizica, biologie, psihologie, matematica, sociologie, geologie, antropologie si altele din astea si cand colo... toate raspunsurile erau intr-o carte scrisa de niste oieri barbari din epoca bronzului. Mai da-o dracu de treaba.
Intre timp te-as ruga sa-mi recomanzi vreo lucrare a vreuniui filozof cu tema dragoste sau iubire.
Ce legatura are filozofia cu dragostea si iubirea? De subiectele astea se ocupa psihologia evolutionista. Crezi ca poti digera asa ceva?
Daca doresti sa dezvolt intr-o oarecare masura punctele 1.2.3
Ia, dezvolta, sa vedem de ce crestinismul e mai bun decat ateismul.
SLL+1967 OK. Imi place ai pornit cu artileria grea,din pacate nu ti-am citit"imbecilisme biblice", dar asta nu m-ar impiedeca sa glumesc putin adresandu-ti o mica intrebare:
RăspundețiȘtergereCUM ai putea dresa o enzima sa construiasca un lant ADN, sa poata distinge moleculele necesare acestui proces, iar apoi o enzima geamana sa il desfaca la celalat capat, incat acest fapt multiplicat sa duca in final la crearea si divizarea unei celule fie ea si primordiala,ar mai fi o problema de unde ai lua enzima(sac).Hmmmm cu parere de rau DUMNEZEU nu ne-a dat reteta(drepturi de autor).Cu toate astea am fost inzestrati cu inteligenta si daca dorim sa descoperim acest lucru nu ne impiedica nimeni sa cercetam(ti-ar folosi mult studile pe care le-ai acumulat).
Imi place ai pornit cu artileria grea
RăspundețiȘtergereDap, intrebarea aia la care nu mi-ai raspuns face parte din artileria grea. Ca atare te rog inca o data sa-mi raspunzi la ea. Deci da-mi un singur exemplu de chestie pe care a facut-o dzeu in biblie si eu n-as face-o mai bine daca as fi atotputernic. Nu mi-a raspuns nimeni pana cum la ea si sa stii ca dupa 3-4 refuzuri repetate ori de-a raspunde la intrebare ori de-a accepta ca istoria deciziilor luate de dzeu in biblie este teribil de departe de-a fi istoria unor decizii bune inchei conversatia. Uite ia intamplarea cu Adam si Eva si gandeste-te daca n-ai gasi tu o solutie mai buna decat sa-i dai afara din Rai pe creaturile tale care au gresit (neavand cunostinta binelui si raului).
CUM ai putea dresa o enzima sa construiasca un lant ADN [...] etc.
1. Sa stii ca procesul la care te referi este permis si ca atare impus de legile fizicii (ale chimiei in particular). Enzima aia nu are nevoie sa fie dresata, la fel cum o piatra nu are nevoie sa fie dresata sa se rostogoleasca pe o panta si la fel cum electronul nu este dresat sa se invarta in jurul nucleului, si la fel cum colorofila e in stare sa transforme lumina in energie chimica.
2. Inainte de-a trece mai departe, vezi ca faci apel la ignoranta mascat. Citeste toata postarea asta si lasa modul asta de discutie deoparte ca nu impresioneaza pe nimeni. Chiar daca eu nu as fi capabil sa-ti raspund la intrebarea "ce sunt fulgerele" nu rezulta ca le-a facut dumnezeu. Chiar daca specia umana nu ar avea nici cea mai vaga cunostinta despre enzime, si modul in care actioneaza nu rezulta de pe nicaieri ca si-a bagat dumnezeu coada pe acolo. Ar rezulta doar ca specia umana nu stie ceva. Atat.
SLL+1967 este putin trist sa aflu ca ai obosit sa citesti biblia de atatea ori; sa cauti nimic si la sfarsit sa nu gasesti nimic. Daca ai cautat stiinta ai cautat degeaba pentru simplu fapt ca biblia nu este o carte stiintifica(te-ai convins).Pentru faptul ca are in cuprins Vechiul si Noul Testament te poate duce la gandul ca este adresata cuiva, se stie ca este scrisoarea lui Dumnezeu catre omenire. Are in vedere decaderea omului(este adevarat sub influienta unui factor extern)din starea de creatie perfecta in stricaciune(suferind avarii serioase)ceva incompatibil cu vesnicia(nu are nimic in comun cu"SFARSITUL ETERNITATII si INCEPUTUL NEMARGINIRII)
RăspundețiȘtergereNimeni nu se naste crestin(chiar daca apartine unei famili crestine) insa dupa un anumit numar de ani si o suma de evenimente personale poate lua o astfel de decizie(sutin eu laudabila).
Am sa te mai intreb ceva: cat de vechi este primul tratat de filozofie, de cati ani se ocupa psihologia evolutionista de dragoste si iubire, ce parere ai prin comparatie cu descrierea crestina a acestui subiect(nu vreau sa cred ca nu ai citit 1Corinteni 13)aici ai luat bataie.
Imi cer scuze dar trebui sa inchei,va urma.
este putin trist sa aflu ca ai obosit sa citesti biblia de atatea ori; sa cauti nimic si la sfarsit sa nu gasesti nimic
RăspundețiȘtergereSincer sa-ti spun am gasit destule prin Biblie, in materie de filozofice prefer insa Ecleziastul; balaria aia din corinteni ma lasa rece. Nu am probleme cu ceea ce e ok in biblie ci cu ceea ce nu-i ok in biblie. Nu stiu daca ai citit tu indemnurile la sclavagism din NT.
Tot nu ai raspuns la intrebarea de ti-am pus-o; esti la eschiva nr 2.
SLL+1967 inainte de a-ti da un raspuns la intrebarea ta(am vreo doua variante)trebuie sa recunosc cate ceva:
RăspundețiȘtergere1 imi vine sa mor ca trebuie sa raspund in cat mai putine cuvinte(ar fi cateva volume bune de explicatii)
2 pe de alta parte m-am amestecat unde nu-mi fierbe oala si m-am aruncat cu capul inainte chiar intr-un "cuib de viespii"(cu toate atea nu regret)
3 este un blog bine administrat si supravegheat, cu raspunsuri ferme si la obiect...
ACUM RASPUNSUL LA INTREBAREA TA:
"Deci da-mi un singur exemplu de chestie pe care a facut-o dzeu in biblie si eu n-as face-o mai bine daca as fi atotputernic"
NICI UN LUCRU NU l-ai putea face mai bine si se exclude ori ce alta posibilitate si DE CE?
1 in situatia de fata(caci alta nu este)ai atotputernicia(practic esti dumnezeu), ai neglijat faptul ca nu esti si SFANT
2 fiind dumnezeu sigur ai face ordine si dreptate in creatie dar nu ai DRAGOSTE(balaria aia din corinteni ma lasa rece)
3 fiind dumnezeu ai fi unul DUR-NECRUTATOR(esti la eschiva nr 2)iti lipseste indelunga rabdare
4 nu ai fi SINGUR DUMNEZEU mai sunt si altii cu aceleasi calitati, chiar mult mai multe si unul anume descris in Isaia14(dedicatie pentru tine numai versetul 14)
5 noi il putem cunoaste pe DUMNEZEU numai asa cum L-a descris ISUS HRISTOS(singurul care IL cunoaste cu adevarat si vine de la EL)
deocamdata atat, ar urma si alta varianta, cel putin asta ar atinge ceva din punctele 2.3 din prima mea postare
NICI UN LUCRU NU l-ai putea face mai bine si se exclude ori ce alta posibilitate si DE CE?
RăspundețiȘtergere1. Hai sa-ti dau un singur exemplu. Sa luam potopul. Dumnezeu a ales sa ucida toata specia umana prin in inecare. Imagineaza-ti femeile insarcinate care vad ca ploua, ploua, ploua si nu se mai termina si stiu ca le vine sfarsitul dar nu au ce sa faca. Asta inseamna foarte multa suferinta inutila si o moarte teribil de dureroasa la nivel psihic. Daca ar fi trebuit sa ii omor pe toti neaparat i-as fi omorat pe toti in somn, ca sa nu sufere.
Sau sa luam intamplarea cu Adam si Eva. In loc sa-i pedepsesc din prima, i-as fi creat cu cunostinta binelui si a raului, in asa fel incat sa inteleaga faptul ca actiunile pe care le executa vor avea repercusiuni. Sa pedepsesti doi oameni care nu stiu ce inseamna bine si rau e ca si cand ai pedepsi un copil de 6 luni din cauza ca s-a pisat pe el. Vrei sa-ti expun in continuare toate ajustarile pe care le-as aduce comportamentului "divin"? N-as termina nici in 15 ani. Deci propozitia de mai sus e falsa.
2. Afirmatia ta este un negativ absolut. Este ca si cum as spune eu ca nu exista si nu poate exista nicicum si niciunde vreun dumnezeu. Iar negativele absolute de genul asta nu pot fi probate. Ar trebui sa iei la mana toate intamplarile din biblie si sa arati pentru fiecare in parte ca nu se putea face mai bine.
1 in situatia de fata(caci alta nu este)ai atotputernicia(practic esti dumnezeu), ai neglijat faptul ca nu esti si SFANT
Asta este un red herring. In traducere, eschiva nr 3. La fel si celelalte. Uite-te ce intrebare ti-am pus si raspunde la ea, nu la lucruri pe care nu ti le-am cerut. Nu ti-am cerut sa-mi spui daca e dzeu sfant sau necrutator sau altele.
SLL+1967 varianta a doua ar fi fost ca esti un dumnezeu sfant(la asta sunt chemati crestinii)ai in continuare versetul 14 chiar din Ecleziastul cap.3, dupa biblia ortodoxa online
RăspundețiȘtergereAtunci mi-am dat seama că tot ceea ce a făcut Dumnezeu va ţine în veac de veac şi nimic nu se poate adăuga, nici nu se poate micşora şi că Dumnezeu lucrează aşa ca să ne temem de faţa Lui.
in traducere: orice modificare ai incerca sa aduci unei lucrari a lui Dumnezeu ai produce un dezechilibru cu consecintele aferente, o alta lucrare similara sau mai bine cu aceiasi tema nu va sta in picioare prin comparatie cu a lui Dumnezeu.
Si tu te-ai fofilat de cateva ori dar asta e traba ta.
In caz contrar: Am avut placerea!
orice modificare ai incerca sa aduci unei lucrari a lui Dumnezeu ai produce un dezechilibru cu consecintele aferente
RăspundețiȘtergereOrice fel de decizie iei tu ca om dicteaza viitorul si orice modificare ai aduce in trecut, oricarei situatii, rezultatele sunt altele. Poti sa bati pe rupte pe pruncul tau de 6 luni care s-a pisat pe el sau poti sa astepti sa creasca mai mare si sa-l inveti sa tipe inainte, asa cum invatam toti. In biblie exista un anumit scenariu, care evident, poate fi modificat. Insa tu spui ca este cel mai bun scenariu posibil iar eu nu sunt de acord si ti-am si exemplificat de ce. Sunt de acord ca daca inlocuiesti o decizie luate de d-zeu cu alte lucrurile se modifica. Iar eu iti spun ca se modifica inspre bine sau inspre rau, dupa cum iei decizia. Dezchilibrul si consecintele aferente pot fi mai bune sau mai rele pentru speia umana in cadrul acelui scenariu (care oricum este fictiv). Poti sa faci o poveste SF cu happy end sau poti sa faci o poveste SF - horror. Aia din biblie e horror. Imi pare rau ca nu esti in stare sa vezi acest fapt.
Iar discutia... s-a terminat din moment ce ai ajuns la eschiva nr 4, asa cum ti-am promis.